Főoldal > MOZGÁS > Így egyél okosan edzés előtt és után

Így egyél okosan edzés előtt és után

edzés előttedzés utánevéshelyes táplálkozás
0 0

Írta:

Edzés előtt olyan ételt érdemes választani, ami feltölt energiával anélkül, hogy túlzottan eltelítene, míg edzés után a kimerültség miatt van szükséged egy jó kis nasira. De pontosan mit érdemes ennünk ilyenkor?

Edzés előtt érdemes egyszerűbb szénhidrátokkal felturbózni magunkat, amik segítenek, hogy ne fáradjunk ki túl hamar, ha pedig végeztünk, a fehérje a legjobb választás. A 150-200 kalóriás nassolnivalók a legjobbak mindkét esetben, amelyeket érdemes az edzés típusához is igazítani. Ezekre ajánlunk most konkrét ötleteket!

Kardio edzés

Ha futsz, biciklizel, kick boksz-olsz, táncolsz, vagy bármilyen egyéb kardio mozgást végzel, akkor edzés előtt érdemes könnyen emészthető falatokat választanod, míg utána a fehérje és szénhidrát raktáraidat feltöltened.

Edzés előtt 30 perccel: 1 nagy körte felszeletelve, 1,5 teáskanál mézzel meglocsolva (kb. 41 g szénhidrát, 1 g fehérje, 0 g zsír, 153 kalória)

Edzés után 30 perccel: ¾ csésze zsírszegény csokis tej, 1 közepes banánnal (kb. 35 g szénhidrát, 7 g fehérje, 2 g zsír, 178 kalória)

HIIT edzés

Ha intervall edzést végzel, akkor az egyszerű szénhidrátok feltöltenek energiával edzés előtt, utána pedig egy fehérjés nasi segíti majd az izmaid munkáját.

Edzés előtt 30 perccel: 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér, 1 evőkanál hozzáadott cukor nélküli málnalekvárral megkenve (kb. 35 g szénhidrát, 0 g fehérje, 2 g zsír, 162 kalória)

Edzés után 30 perccel: 1 lapkenyér, 2 evőkanál avokádó, 2 evőkanál reszelt sajt (kb. 15 g szénhidrát, 6 g fehérje, 10 g zsír, 171 kalória)

Alakformáló edzés

A jóga vagy pilates edzés előtt és után érdemes olyan ételeket fogyasztanod, amelyek ellátnak szénhidráttal, fehérjével és zsírral is.

Edzés előtt 30 perccel: 1 klementin, 1 zárt marék pisztácia (kb. 15 g szénhidrát, 5 g fehérje, 9 g zsír, 150 kalória)

Edzés után 30 perccel: 1/3 csésze hummusz, 1 közepes, csíkokra vágott répával (kb. 22 g szénhidrát, 5 g fehérje, 7 g zsír, 169 kalória)

Súlyzós edzés

Egy kettlebell, crossfit, vagy bármilyen egyéb súlyzós edzés esetén a legjobb választás a fehérje, amely segíti az izmok munkáját.

Edzés előtt 30 perccel: 1 csésze főtt edamame (kb. 15 g szénhidrát, 17 g fehérje, 8 g zsír, 189 kalória)

Edzés után 30 perccel: 1 csésze zsírmentes joghurt, ¼ csésze málnával (kb. 13 g szénhidrát, 26 g fehérje, 0 g zsír, 163 kalória)


További cikkeink a témában