Főoldal > MOZGÁS > Viselj fehérneműt edzéshez vagy ne?

Viselj fehérneműt edzéshez vagy ne?

alsóneműbugyiedzésfehérneműmozgás
0

Írta:

Sokan vitatják, mennyire egészséges (vagy éppen káros) alsónemű nélkül edzeni. Most viszont lerántjuk a leplet a dologról: eddzünk fehérnemű nélkül vagy sem?

A nőgyógyászok többsége szerint teljesen rendben van, ha edzés alatt nem viselsz bugyit, hiszen az olyan erős fizikai aktivitást igénylő sportoknál, mint a futás, a biciklizés, a spinning és a kick-box az alsónemű kényelmetlenségeket okozhat: felcsúszik, lecsúszik, belevág, nyom, szorít, dörzsöl, és még sorolhatnánk.

Ráadásul, ha edzés után nem cseréled le és mosod ki a méreganyagokkal teleizzadt fehérneműidet, könnyen teret adhatsz a gombás fertőzéseknek és a pattanásoknak – különösen a vaginád, a belső combod és a végbélnyílásod környékén – melyek igencsak kellemetlenek lehetnek.

74483529 - back view of young woman stretching doing morning workout at luxury hotel resort with a great view. female model doing side bending exercises and looking at poolside scenery in the window

Mindezekkel szemben a nőgyógyászok azt is hangsúlyozzák, hogy a csoportos edzéseken és a konditeremben, ahol ugyanazokat a gépeket használod, mint a többiek, ajánlott az alsónemű viselése (hiszen izzadás közben könnyebben elkaphatóak a gombás és baktériumfertőzések), akárcsak a menstruáció alatt, amikor a vérszivárgás veszélye miatt plusz egy réteg már higiéniai szempontból is alapvető fontosságú.

Bárhogyan is döntesz, mindig tartsd szem előtt a kényelmet és a higiéniát! Az optimális megoldás talán az lehet, ha varrás nélküli alsóneműt és légáteresztő anyagú nadrágot viselsz – arról azonban soha ne feledkezz meg, hogy minden egyes edzésre tiszta, frissen mosott sportruhában érkezz!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X