Főoldal > MOZGÁS > 6 komoly hiba, amit csoportos edzések során elkövethetsz

6 komoly hiba, amit csoportos edzések során elkövethetsz

csoportos edzéscsoportos óramozgás
0

Írta:

Segítünk, hogy a csoportos órák során is a legtöbbet hozd ki magadból!

Akármilyen jól is akarsz teljesíteni, egy-két hiba mindig becsúszhat a gyakorlataidba, főleg, ha csoportos órán veszel részt – hiszen itt egyszerre kell figyelned az edződre, az instrukciókra, a társaidra és saját magadra is! Most lerántjuk a leplet a legtöbbet elkövetett sportolási hibákról, segítő tippjeinkkel pedig tökélyre fejlesztheted az edzésedet!

  1. Mindig a legkönnyebb megoldást választod

Ha igazán jó és nívós csoportos órára jársz, az edződ törekedni fog arra, hogy egy-egy gyakorlatot több edzettségi szintnek megfelelően is el lehessen végezni. Amennyiben a felkínált instrukciók közül te mindig a legkönnyebb opciót választod, úgy nagy bajban vagy, hiszen semmilyen gyakorlatot sem fogsz kihívásnak tekinteni.

Megoldás: Kezdőként nyugodtan végezd az alap gyakorlatokat, pár óra után viszont próbálkozz meg a nehezített változatokkal is, hiszen azok fogják csak igazán formálni az alakodat!

  1. Mindig a legnehezebb megoldást választod

Az edzést nem csak ellazázni,  hanem túlerőltetni is lehet! Ha például minden egyes alkalommal az instruktorod által mutatott nehezített gyakorlatokat végzed el, úgy növeled az izomlázra és a sérülésekre való esélyeidet, ami hosszú távon nem tesz jót az egészségednek.

Megoldás: Találd meg az arany középutat! Az edzés során mindig csak pár nehezített gyakorlatot válassz ki, a többit pedig végezd el az alapszinten.

  1. Versenyt csinálsz a gyakorlatokból

Rendkívül gyerekes és balesetveszélyes a gyakorlatok elvégzésének gyorsaságából versenyt csinálni! Felelőtlen viselkedésed nemcsak az edződ, hanem a társaid ellenszenvét is ki fogja váltani, ami miatt nem lesz több örömöd csoportos edzésekre járni

Megoldás: Fogd vissza magad! Amennyiben túl könnyűek számodra a gyakorlatok, talán épp ideje egy profibb szinten edzened, vagy egy nehezebb sportot választanod.

  1. Nem fókuszálsz

Egy jó zene, egy jóképű edző, vagy a barátnőd új sportszerkója is könnyen elvonhatja a figyelmedet magáról az edzésről, ami miatt rossz lesz a technikád. A hibásan kivitelezett gyakorlatok sajnos izom-és ízületi húzódásokhoz, rándulásokhoz vezethetnek, de jobb esetben is kapni fogsz egy súlyos izomlázat.

Megoldás: Csak olyan csoportos órára járj, ahol teljesen önmagadra és a testedre tudsz fókuszálni – a többi edzésnek nincs értelme, mert csak sérülés lesz a vége!

  1. Mindig ugyanazon a helyen edzel

Valaki elfoglalta a már “jól bejáratott” helyed? Keress egy másikat! A kutatások szerint stressztől, konfrontálódástól és idegességtől is megkímélheted magad, ha mindig más helyen gyakorlatozol – ráadásul a sport iránt mutatott érdeklődésed is növekedni fog!

Megoldás: Mozdulj ki a komfortzónádból! Próbálj ki minél több bringát spinningelés során, táncold körbe a termet a zumba órádon vagy a jógaórák során mindig más helyre terítsd le a matracod!

  1. Mindig késel/idő előtt lelépsz az óráról

Nemcsak a testedet, hanem az edződet és a társaidat is összezavarhatod, ha mindig késel vagy idő előtt távozol a csoportos óráról.

Megoldás: Csak olyan órákat válassz, melyek nem ütköznek a napirendeddel! Ha ezt nem tudod megoldani, javasoljuk az egyéni edzéseket, melyek akár az otthonod kényelmében is szuperül kivitelezhetőek.


További cikkeink a témában

fehérjefutás

Ezeket ne edd futás előtt!

Írta:
3 napja 0

Lehet, hogy általában éhgyomorra vágsz neki a reggeli kötelező köröknek, mégis jobb, ha egy kis harapnivalóval indulsz neki a kitűzött távnak, kiváltképp, ha hosszabb távolságról vagy éppen egy versenyről van szó – ilyen esetekben a megfelelő „üzemanyag” létfontosságú kérdés.

Kövess Facebook-on!
X