Főoldal > MOZGÁS > Fogyózol? Ne csak kardiózz, súlyzózz is!

Fogyózol? Ne csak kardiózz, súlyzózz is!

edzéskardiosúlyzósúlyzós edzés
0

Írta:

A tavasz beköszöntével egyre többen húznak futócipőt az izmos, vékony alak reményében. A kardiómozgást azonban érdemes erősítő gyakorlatokkal is kiegészíteni a fogyókúra eredményessége, valamint a feszesebb, tónusosabb test érdekében.

Kitartóbb leszel

Oké, hogy a cél a fogyás, nem pedig az izomépítés, azonban a kardió mellett muszáj erősíteni is időnként. Hogy miért? Hiába futsz akár naponta, egy idő után elérkezik az a pont, amikor nem tudsz tovább fejlődni. A nagyobb távok vállalása és a gyorsabb tempó elérése érdekében az izmaidat is fejleszteni kell. Ha többet bírsz, kitartóbbá válsz, így még több kalóriát tudsz elégetni egy-egy kardióedzés alkalmával.

Szálkásabb test

Az alak nem akkor szép és szálkás, ha zsírmentes, hanem akkor, ha megfelelő mennyiségű izom is található rajta. Fogyást megfelelő táplálkozással és rendszeres aerob mozgással is el lehet érni, azonban ez még közel sem biztos, hogy esztétikus eredményt hoz. Ahhoz, hogy bőrünk feszességét megőrizzük, a zsírpárnácskák helyére érdemes izmot magunkra szedni. A kisebb súlyok többszöri ismétlésszámban garantálják a nőies, szálkás testalkatot.

58555057 - fit young woman using exercise bike at the gym. fitness female using air bike for cardio workout at crossfit gym.

Fontos a sorrend

A zsírégetést támogató, közepes intenzitású kardióedzést (biciklizés, elipszis tréner, kocogás) mindig a súlyzós edzések után végezzük. Az erősítő gyakorlatok ugyanis leürítik a test szénhidrátraktárait, így ha ezt követően végezzük az aerob edzéseinket, a szervezet sokkal hamarabb fog energiaként zsírt felhasználni, mint ha megfordítanánk a sorrendet. A súlyzós edzések hullámzó intenzitása miatt zsírégetésre kevésbé alkalmasak, az aerob mozgásokkal ellentétben.

Fő a változatosság

A futásnak és a bringázásnak is megvan a maga szépsége, de a cél mégiscsak a mozgás örömének megtartása. Ez pedig legegyszerűbben változatos mozgásformákkal érhető el. Ha néha egy-egy erősítő napot is beiktatsz az aerob típusú mozgások mellé, nem csak új kihívásokat állítasz magad elé, de testedet, izmaidat is olyan erőhatások érik, amelyek még szebbé, még formásabbá varázsolják az alakodat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X