Főoldal > DIÉTA > 6 étel, amelyet a vékony nők mindennap fogyasztanak

6 étel, amelyet a vékony nők mindennap fogyasztanak

chilidiétaétkezésfogyáskarcsúságkörtemandulatáplálkozástejtojásvajvékonyzöld tea
0 0

Írta:

A feldolgozott, diétás ételek csábítóak, de egyben félrevezetőek is. Egészséges karcsúságot hirdetnek, azonban tápanyagot csak nyomokban tartalmaznak. Ha elkötelezted magad a fogyás és az egészséges életmód mellett, akkor felejtsd el a gluténmentes, zsírszegény műkajákat, és válaszd helyettük az alábbi 6 teljes értékű táplálékot.

1. Körte

Míg napi egy alma az orvost távol tartja, addig napi egy körte a plusz kilókat száműzi, a legfrissebb kutatás szerint. A Journal of Nutrition & Food Sciences szaklap tanulmányából megtudhatjuk, hogy a körtét rendszeresen fogyasztóknak 35%-kal kevesebb az esélye az elhízásra, mint azoknak, akik nem szeretik ezt a rostban dús gyümölcsöt. Mágikus hatása egyértelműen rosttartalmának köszönhető, amely segíti a fogyást.

2. Mandula

Egy nap olyan köztes étkezés nélkül, mint a saláta mozzarella nélkül- egyszerűen unalmas. A Journal of Obesity tanulmánya óta nem kell bűntudatot éreznünk, ha mandulát ropogtattunk. A kutatás során kiderült, hogy az a csoport, amelyik naponta 70 szem (!) mandulát evett, hat hónap alatt testsúlyának 18%-át adta le. A benne található monotelítetlen zsírsavak, fehérje és rost sokáig teltségérzetet biztosítnak, így a mandula tökéletes nasi két főétkezés között. Természetesen a sótlan változatot keresd a boltok polcain.

3. Zöld tea

A zöld tea számos egészségvédő hatással rendelkezik, többek között védi a szív- és érrendszert, rendszeres fogyasztásával csökkenthető a rák és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye. Természetesen fogyókúra idején se feledkezzünk el róla, hiszen a kutatások szerint 12 héten alatt másfél kilót is leadhatunk, minden egyéb étrendi változtatás nélkül. A teát kedvelőknek ráadásul alacsonyabb a BMI indexe és kisebb a testzsírszázaléka, mint azoknak, akik nem kortyolják a meleg italt. A kutatók szerint 24 órás zsírégető hatását a koffeinnek és a katekinnek köszönheti.

, Image: 255158846, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Panthermedia

4. Chili

Jó hírünk van az erős ételek kedvelőinek: a chili paprika ugyanis hatékonyan felpörgeti az anyagcserét. A kapszaicin, amelynek mennyisége határozza meg csípősségét, beindítja a szervezet zsírégető folyamatait, és energiává alakítja a bevitt kalóriákat.

5. Tej és vaj

Rendes tej és vaj? Túl jól hangzik, hogy igazad legyen, ugye? Hiába lett divat az állati fehérje növényivel való helyettesítése, a friss tanulmányok mégis arról számolnak be, hogy azok a nők, akik naponta legalább egy adag tejet, vajat vagy sajtot fogyasztanak, sokkal kevésbé hajlamosak az elhízásra. A témában jelenleg is folynak a további kutatások, amelyek célja a teljes értékű fehérjék visszaemelése az étrendünkbe. Az egészséges állati zsírok ugyanis szerepet játszanak a hormonális egyensúlyban és az anyagcsere felpörgetésében.

6. Tojás

Ha eddig nem voltál tojásrajongó, itt az ideje, hogy megváltoztasd a véleményed, ugyanis azok, akik müzli vagy szendvics helyett evvel kezdik a napot, kevésbé lesznek éhesek a nap hátralevő részében, elkerülve a túlevést, és természetesen megspórolva a plusz kalóriák bevitelét. A fehérje emésztése ugyanis tovább tart, mint a szénhidráté.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában