Főoldal > DIÉTA > Többé ne hámozd meg ezeket a gyümölcsöket, zöldségeket!

Többé ne hámozd meg ezeket a gyümölcsöket, zöldségeket!

antioxidánsásványi anyaggyümölcshámozáshéjpucolásvitaminzöldség
0

Írta:

Vannak időszakok, amikor a legjobbat akkor teszed magaddal, ha a zöldségeket és gyümölcsöket nem hámozod meg, hanem megeszed szőröstül-bőröstül. Mégpedig azért, mert nagyon sok tápanyag csak a növények héjában található meg.

 

Ha szeretnéd a gyümölcsök/zöldségek minden jótékony hatását élvezni, akkor legközelebb az alábbiakat ne hámozd meg. Arra az egy dologra kell csak nagyon odafigyelned, hogy vegyszermentes terméket válassz, nehogy többet árts magadnak!

Narancs

A kutatások azt mutatják, hogy egy hámozatlan narancsban a C-vitamin kétszer annyi, mint egy hámozottban. A C-vitamin segít az immunrendszerednek, erősíti azt, egészséges csontokat eredményez és még a bőröd szépségéért is tesz. A kérdés már csak az, hogy megeszed-e a narancsot hámozás nélkül…

Kivi

Első ránézésre a kivi hámozása szükségesnek tűnik. Az igazság azonban az, hogy nyugodtan megeheted hámozás nélkül, nem terheli meg a gyomrod, emésztőrendszered. A legtöbb C-vitamin a kivi esetében is a héjában található. Próbáld meg megenni hámozás nélkül!

Krumpli

A burgonya héja nagyon sok vitamint tartalmaz, köztük C- és B6-vitamint is. Ezen kívül található benne magnézium, kálium, kalcium és vas. Válassz újburgonyát, aminek vékony a héja, és elég alaposan megmosni ahhoz, hogy fogyasztani tudd. Különösen kerüld az édesburgonya meghámozását, hiszen ott a vitaminok és ásványi anyagok nagy része a héjban található, például a szem vitaminja, a jelentős mennyiségű A-vitamin.

hamoz2.jpg ()

Uborka

Az uborka nem meghámozása nagyon jó ötlet, mivel nagyon sok tápanyag található itt. Azt bizonyára tudod, hogy annál több a vas egy zöldségben, minél sötétebb a színe. Ez az uborka esetében egyértelműen a héját jelenti. A vason kívül az uborka meghámozásával jelentős részét elveszted a K-vitaminnak, rostnak és káliumnak. Mosd meg alaposan az uborkát, és már eheted is.

Répa

Észrevetted már, hogy a répa külső része, kérge sötétebb, mint a belseje? Ez azért van, mert a itt van benne több kálium, magnézium, A-, C-, és B6-vitamin. Ezen kívül több benne a. fitonutriens, egy olyan összetevő, mely megelőzi a rákot. Mivel a répa gyökerét fogyasztjuk, mindig figyelj oda, hogy mosd meg alaposan, esetleg a kés életlen felével érdemes megkapargatni.

Padlizsán

A sötét lila szín azt sejteti, hogy valami igen egészséges dolgot tartogat számunkra a padlizsán. Ez így igaz, ugyanis a padlizsán héja nagyon erős antioxidáns, megköti a szabad gyököket, így csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, mindemellett javítja az agyi kommunikációt.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X