Főoldal > DIÉTA > 7 tuti tipp, hogyan add le még könnyebben a felesleget

7 tuti tipp, hogyan add le még könnyebben a felesleget

diétaétkezésfitneszfogyásgasztrohízástáplálkozás
0

Írta:

A sikertelenül fogyókúrázók 68 százaléka tisztában van vele, hogy a súlvesztés legfőbb mozgatórugója az akaraterő – legalábbis egy kutatás szerint. Kétségünk sem lehet afelől, hogy az akaraterő nagy szerepet játszik abban, hogy helyesen együnk és ellenálljunk a kísértésnek, de talán az a legkönnyebb módja a fogyókúrának, ha nem teszteljük az akaraterőnket. Hiszen minél többször tesszük magunkat próbára, annál hamarabb fogjuk feladni.

 

Akarsz súlyt veszteni anélkül, hogy harcolnál a kísértéssel? Ezzel a hét trükkel nem lesz szükséged az akaraterődre!

1. Főzz otthon
Akár összevágott zöldségeket vagy otthon összeállított salátákat, keménytojást vagy sült csirkét készítesz, amíg főzöl, kevésbé esel kísértésbe. Csak annyi a dolgod, hogy magad készítsd el az ételeidet, majd jóízűen edd meg.

2. Tartsd magadnál mindig egészséges nassolnivalókat
Az íróasztalodon, a táskádban, a kocsiban, bárhol. Így, ha rád tör az éhség, mindig a kezed ügyében lesz az egészséges megoldás, és nem kell harcolnod, hogy kevésbé egészségessel helyettesítsd. Gyümölcsökkel, olajos magvakkal nem lőhetsz mellé!

3. Tartsd magadtól távol a gyorsételeket
Az emberek alapvetően lusták. Egy friss kutatás szerint, ha meg kell mozdulnod, hogy felkelj és levegyél, vagy elindulj és elhozz valahonnan bármilyen ennivalót, akkor kevesebbet fogsz belőle enni, bármennyire is a kedvenced. A cél: ha már bevittél a lakásba valamilyen egészségtelen ennivalót, olyan magasan lévő szekrénybe tedd, ahol nem látod. Így természetesen kevesebbet is fogsz belőle enni. Az útközben csábító gyorséttermeknek pedig próbálj ellenállni.

fogyas2.jpg ()

4. Vágd össze az ételed
Egy kutatás szerint ez a taktika nem csak a gyerekeknél válik be: segít kevesebbet enni és hamarabb eltelít. Ha kis darabokra vágod az ételed, nagyobbnak és többnek látszik.

5. Reggelizz
Minden egyes nap reggelizz! A nap első és legfontosabb étkezése segít szinten tartani a vércukorszinted, így nem lesz farkasétvágyad, és nem fogod túlenni magad a nap folyamán.

6. Csökkentsd a tányérod nagyságát
Természetesen így kevesebb étel fér bele, de a kisebb tányér miatt azt gondolhatod, hogy többet ettél. Egy kutatás szerint akik kistányérból ettek, azt gondolták, hogy 18 százalékkal többet ettek, mint amennyit valójában fogyasztottak. Nem kell túl drasztikusnak lenni: a kutatások szerint pár centiméterrel kisebb átmérőjű tányér 22 százalékkal csökkenti a kalóriabeviteled, ami mintegy 8 kilogrammos súlycsökkenést is eredményezhet évente.

7. Tartsd magad távol a szupermarketektől
Ha bemész egy szupermarketbe egy egészséges ételeket tartalmazó listával, nagy eséllyel távozol egy rakás édességgel, így inkább kérj meg mást, hogy vásároljon be helyetted. Vagy kérj házhoz szállítást, hogy ne kelljen betérned a kísértések Mekkájába. Így eggyel kevesebb elintéznivalód lesz és több időd marad főzni
.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaétkezés

Ezért veszélyesek a hasi zsírok

Írta:
tegnap 0

Ha arról van szó, mennyire vagy elfogadó a combra, fenékre lerakódott zsírral szemben, talán zéró toleranciát hirdetsz te is. De vajon ugyanígy igyekszel kontroll alatt tartani a sokszor láthatatlan zsigeri zsírszövetedet is? Vagy azt hiszed, neked nincs is olyan?