Főoldal > DIÉTA > 6 ok, amiért több édesburgonyát kellene enned

6 ok, amiért több édesburgonyát kellene enned

ásványi anyagbatátaédesburgonyaétkezésrostszénhidráttáplálkozásvitamin
0 0

Írta:

Próbáld ki az egyik legjobb szénhidrátforrást, az édesburgonyát, ami ázsiai konyhákban már évszázadok óta alapétel, és amivel tökéletesen helyettesítheted a krumplit.

1. A „sima” burgonya rossz hatással van a vérnyomásra

Egy új tanulmány szerint, ha legalább heti 4 alkalommal fogyasztasz bármilyen formában burgonyát, nagyobb esélyed van a cukorbetegségre, a vércukorszint növekedésére és a magasabb vérnyomás kialakulására a krumpli magas glikémiás indexe miatt. Ez nagyjából annyit tesz, hogy simán fogyaszthatsz a burgonya helyett fehér lisztből készült pékárukat, szőlőcukrot, cukros gabonapelyheket és aszalt gyümölcsöket is – ugyanott fogsz tartani a glikémiás index szempontjából.

2. Igazi vitaminbomba

Tele van A, B és C-vitaminnal, béta karotinnal, rosttal, de sok kálium és vas is megtalálható benne – ugye nem kell hangsúlyoznunk, hogy ez mennyire szuper? Mindemellett a magas magnézium tartalmáról se feledkezzünk meg, ami elengedhetetlen az idegrendszer megfelelő működéséhez. Plusz jó hír, hogy a stresszel teli, görcsös menstruációs napjaidon is jól fog jönni egy kis édesburgonya, ami remek izomlazító.

3. Nagyon fogyókúrás

Bár a neve szerint a batáta édes, de sok rost és fehérje van benne, a zsírtartalma pedig közel van a 0 %-hoz, így a fogyókúrázók is nyugodtan fogyaszthatják. Alacsony glikémiás indexe miatt sokáig eltelítődünk tőle, a rendszeres fogyasztásával pedig csökkenthető az édesség utáni vágy, ami elősegíti a diétánk hatásosságát.

33127360 - baked yam sweet potato

4. Hatásosan védi az immunrendszert

Amellett, hogy tele van vitaminnal és segíti az emésztést, különböző rákbetegségek (leginkább az emésztőrendszeri megbetegedések) kialakulásának megelőzésében is fontos szerepet játszik, mert rengeteg benne az antioxidáns. A tartósan betegek és az ápolásra szorulók étrendjében is pont ezért szerepel rendszeresen az édesburgonya, tehát te is fogyaszd bátran!

5. Segíti az alvást

Talán meglepő, de a káliumban teli édesburgonya az egyik legszuperebb étel – ami természetes bogyók és hiábavaló trükkök nélkül -, tényleg segít álomba ringatni. A legjobb, ha 3-4 órával az elalvás előtt egy kis zöldséggel (spenóttal, kukoricával, sárgarépával) együtt, főtten, összekeverve fogyasztjuk, és másnap fittebbek leszünk, mint valaha!

6. Szebbé teszi a bőrt

Egy kisebb szem édesburgonya fedezi a napi A-vitamin, azaz a retinol-szükségletünk 100%-át. Hogy ez miért jó? A legtöbb ránctalanítóban, vitalizáló tonikban és arcápolóban ez a vitamin biztosan megtalálható, mert szabályozza a hámsejtek differenciálódását, gátolja a kollagén lebomlását, valamint a faggyútermelést, és jelentős szerepet játszik a bőrünk védelmi funkcióinak ellátásban is. Ezek után nem csoda, hogy az egyik legtöbbet használt szépségápolási vitaminról beszélünk – édesburgonyát fogyasztani tehát mindenképpen megéri!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában