Főoldal > DIÉTA > 4 nassolási szabály, hogy ne hízz el

4 nassolási szabály, hogy ne hízz el

diétaédességétkezésfogyáshízásnassolástáplálkozás
0 0

Írta:

Délután van, az ebéd már régen elmúlt, a vacsora még messze, a pocak korog. Lássuk, mik az egészséges nassolás szabályai.

1. Figyelj az adagokra

200-400 kalória közé helyezd az ilyen nasikat. Ennyi energiának elegendőnek kell lennie a következő étkezésig. Ha több mint egy órát edzel naponta, valószínűleg nagyobb adagokra lesz szükséged. Azt azért jobb, ha tudod, hogy az edzés utáni regeneráló shake ugyanúgy ételnek számít!

2. Hagyd a cukrokat

Fontos, hogy felismerd a cukrozott élelmiszereket. A cukrot, édesítőszereket nagyon sokféle álnéven szokták feltüntetni. Amit még jó, ha tudsz: ha az összetevők között elől szerepel valami, az egy fontos összetevő, minél előrébb van a listában, annál többet tartalmaz belőle az étel.
A legjobb, ha azt keresed, amin a „hozzáadott cukrot nem tartalmaz” felirat van. A legjobban elterjedt édesítőszerek és cukorpótlók közé tartozik a stevia és a eritrit. Ugyan ellentmondásosak a szakvélemények, mert egyeseknél megzavarhatja az inzulintermelést, de kiterjedt kutatások azt igazolják, hogy az édesítők nem károsak az egészségre.

nasi2.jpg ()

3. Válaszd az alacsony sótartalmút

Az alacsony sótartalom azt jelenti, hogy kevesebb, mint 120 mg sót tartalmaz az étel 100 grammonként. Az egészséges szint akkor érhető el, hogy a napi só beviteledet 1600 mg alatt tartod. Ez nem egyszerű, ha olyan ételeket választasz, melyek magas sótartalommal bírnak. Egy-egy ilyenben lehet akár 600 mg só is 100 grammonként.

4. Figyelj az egyensúlyra

Lehet, hogy még mindig azt gondolod, a kevesebb szénhidrát jobb. Ez megbocsátható gondolkodás. Azonban nincs okod rá, hogy demoralizáld a szénhidrátot. A fehérje nagyon jó, kell is belőle a szervezetnek, de ne feledd, hogy a szénhidrát adja az üzemanyagot. A fehérje alakítja át a szénhidrátot energiává. A cél az, hogy minden nap egyél 5-10 gramm fehérjét. A fehérje segíti a finomított gabona és cukrok emésztését. Ez segít abban, hogy hosszabb ideig jóllakott maradj. Ne feledd azt sem, hogy a zsír csak a szénhidráton tud elégni, tehát ha nincs szénhidrát, nem fogod hatékonyan pusztítani a zsírsejteket.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában