Főoldal > dieta > Tuti tippek, hogy ne tömd tele magad édességgel

Tuti tippek, hogy ne tömd tele magad édességgel

diétaédességéhségfalási rohamfogyásfogyókúrahízásnassolás
0 0

Írta:

Van az úgy, hogy a semmiből tör ránk a falási roham, ami általában csoki és/vagy sütievésbe torkollik. Ne aggódj, egy kis odafigyeléssel, utánajárással mindez megelőzhető, orvosolható.

Ajándékozd el a csokijaidat és bonbonjaidat

Ha mindig vannak rejtett tartalékaid, tuti, hogy nem fogsz tudni ellenállni az édességeknek. Jó módszer, ha elajándékozod őket, és egészséges, diétás finomságokkal töltöd fel az éléskamrádat. Csokik, sütik helyett válassz más alternatívákat. Mivel az édes ízt ezután is kívánni fogod, váltsd ki friss gyümölcsökkel, paleo, cukormentes sütikkel, csokikkal. Ma már annyira széles a kínálat, hogy gyakorlatilag minden boltban találhatsz olyan termékeket, amelyek nem hizlalnak, és sokkal egészségesebbek is.

Menj el laborvizsgálatra 

Vannak édesszájú és kevésbé édesszájú emberek. Ez tény, és ezen változtatni is nehéz. Ha te világéletedben imádtad az édességeket, akkor semmi különös nincs abban, hogy most sincs ez másképp. Ha viszont eredetileg az utóbbiak táborát gyarapítottad, de az elmúlt időszakban naponta kell enned valami édes nasit ahhoz, hogy komfortosan érezd magad, érdemes kivizsgáltatnod magad. A pajzsmirigy kóros működése, cukorbetegség vagy magnéziumhiány ugyanis okozhat fokozott szénhidrátéhséget.

28698525 - lips eating a sweet chocolate snack

Ne várd meg, míg éhes leszel

Az éhezés soha nem vezet jóra, ugyanis még ha ideig-óráig tolerálja is a szervezet, egy idő után besokall, és a többszörösét követeli, mint amit egyébként elfogyasztottál volna. Igaz, hogy a nasizás iránti vágy nem csak akkor jelentkezik, amikor éhes vagy, ám ha figyelsz arra, hogy 2-3 óránként fogyassz tápláló és egészséges, rostban gazdag ételeket, akkor kevesebb az esély arra, hogy az édesség utáni sóvárgásod hirtelen előtörjön.

Gyógyítsd meg a lelkedet

Az evés sokak számára egyfajta jutalmazás, a nassolás pedig mindennek a megkoronázása. Fontos, hogy az evés örömet okozzon, de ha csak ekörül forognak a gondolataid, ott valami baj lehet. Nagyon sokszor pszichés okokra vezethető vissza, ha valaki túl sokat eszik, és túl sokszor matat a csokik között. Ez fakadhat szeretethiányból, magányból, kilátástalanságból, stb. Valószínűleg te is érzed, ha valami zavar keletkezett a lelkedben, ne habozz ilyen esetben szakember segítségét kérni.


További cikkeink a témában

diétaéletmódváltás

Nincs életmódváltás fogyókúra nélkül

Írta:
9 órája 0 0

A jó idő beköszöntével, kitőrt a fogyókúra-láz. Sok helyen hallani, olvasni a „ne fogyókúrázz, hanem válts életmódot” tanácsot. De biztos ez a jó tanács? Dr. Farkas Kitti szerint nincs életmódváltás szakszerű fogyókúra nélkül. Hisz az életmódváltás nem pusztán döntés kérdése, hanem a test működését is át kell állítanunk hozzá, az pedig csak fogyókúrával megy. De egy jó fogyókúra elvezet az életmódváltáshoz.