Főoldal > dieta > 7 trükk, hogy egészségesen étkezz az ünnepek alatt

7 trükk, hogy egészségesen étkezz az ünnepek alatt

diétaétkezéshízáskarácsonynassolássúlygyarapodássütemény
0 0

Írta:

Jön az évnek az a szakasza, amikor a legnehezebb elkerüli azt, hogy túl sokat egyél. A szakemberek véleménye szerint szép számmal vannak olyanok, akik eleve azt feltételezik, hogy a decemberi ünnepeket nem lehet súlygyarapodás nélkül megúszni.

Valóban nem könnyű feladat, de egy kis tervezéssel és odafigyeléssel megoldható. Adunk néhány tippet, hogy ebben az időszakban is egészségesen étkezz, és ne tömd meg túlságosan a gyomrodat.

1. Egyél valamit indulás előtt

Soha ne indulj el éhesen. Otthon elindulás előtt még tutira be tudsz kapni néhány egészséges falatot, de ha farkaséhesen esel be valahová, akkor nehezen tudsz ellenállni a csábító falatoknak.

2. Legyél hidratált

Télen talán kevésbé érzed, de ugyanúgy elegendő folyadékra van szükséged, mint az év bármely időszakában. Igyál egy pohár vizet étkezés előtt fél órával, így telítettebb érzésed lesz és jó eséllyel nem eszel túl sokat.

3. Gondolj arra, amit eszel

Ha úgy döntesz, hogy valamit megkóstolsz, akkor szándékosan lassan, minden egyes falatot alaposan megrágva, az ízeket élvezve tedd ezt. Ha eszetlenül befalsz valamit, nem fogsz emlékezni semmire belőle és legfeljebb az extra kalóriák maradnak meg.

4. Tarts szünetet étkezés közben

Az ünnepi időszakban, a családi eseményeken szinte összeérnek a kajálások, így nehéz kontrollálni, hogy mennyit eszel. De ha szándékosan szünetet iktatsz be az ebédnél, vagy a vacsoránál, akkor más a helyzet. Jó, ha tudod, az agyad körülbelül húsz perc késéssel érzékeli, hogy a gyomrod teli van.

5. Kóstolj meg mindent, de kis adagokban

Ilyenkor mindenütt roskadoznak az asztalok a finomságoktól és néha azt sem tudod, hogy miből szedj magadnak. Megkóstolhatsz mindent, ha tudsz mértéket tartani. Kisebb adagokkal még élvezetesebb lesz az ünnepi menü és később a gyomrod sem fog fájni.

6. Ne ilyenkor fogyókúrázz

Az évnek ebben a szakaszában nagyon nehéz súlycsökkenést elérni. Lehet, jobban jársz, ha a fogyókúrát inkább januárra teszed. Ilyenkor inkább arra ügyelj, hogy plusz kilók ne szaladjanak fel. Tartsd a súlyodat az ünnepek előtti szinten.

7. Ne add fel könnyen az elveidet

Ha mégis „csalónapot” tartottál, azért még ne add fel teljesen az elveidet. Ha egy-két alkalommal nem sikerül betartani az étkezési tervet, attól még ne tömd teli magad a többi esetben is. Ne fogd fel kudarcnak, inkább gondold át újra, hogyan tudnál egészségesebben és kevesebbet enni.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában