Főoldal > DIÉTA > Vigyázz, veszélyes lehet a kalóriaszegény diéta

Vigyázz, veszélyes lehet a kalóriaszegény diéta

diétaétkezésfogyásfogyókúrakalóriakalóriaszegénytáplálkozás
0

Írta:

Mindig azt keressük, hogy tudnánk még szebbek, formásabbak és fittebbek lenni. Hogy ezt elérjük, az egyik lehetőség a kalóriaszegény diéta, ami sajnos csökkent energiaszintet és emésztési zavarokat okoz, épp ezért veszélyes is lehet.

Ilyen esetekben a fogyás érdekében hajlamosak vagyunk drasztikusan lecsökkenteni a napi kalóriabevitelt – ez azonban lecsökkenti az energiaszintet is, aminek kellemetlen következményei lesznek. 

Mindig hideg van?

Az egyik legelső tünete a túl kevés kalóriának, hogy állandóan fázol. Ez azért lehet, mert a túl kevés étel mellett a testednek nem jut arra energiája, hogy fenntartsa az optimális testhőmérsékletet. Ez a magyarázat arra, miért fáznak a diétázó emberek.

Ez beindít egy olyan folyamatot, melynek során kevesebb kalóriát égetsz el. Ez a tested válasza az éhezésre: kevesebb kalóriát adsz neki, kevesebbet fog égetni. Ezért van az, hogy a kezdeti nagy súlyvesztés után stagnál a mérleg nyelve. A test alkalmazkodik az alacsonyabb energiaszinthez, így bizonyos funkciókat „készenléti állapotba” kapcsol. Ilyenkor előfordul, hogy elkezdesz rendesen enni, s hízni fogsz, mert a testnek idő kell, hogy újra minden funkciót visszakapcsoljon.

kaloria2.jpg ()

Növeld az élelmiszereket fokozatosan!

A súlygyarapodás elkerülése érdekében fontos, hogy fokozatosan emeld az adagokat. Mérd fel, hogy a szervezeted hogyan reagál a több ételre, a bevitelt pedig 500 kJ-nyival növeld. Ez csupán egy extra pirítós, egy kis tojás, vagy egy pohár bor estére.
A napi kJ szükségleted olyan dolgoktól is függ, hogy ülő- vagy fizikai munkát végzel. De befolyásolja a testedzésed intenzitása és gyakorisága. Arra mindenképp figyelj, hogy ne egy desszerttel növeld a bevitelt, inkább tápanyagokban gazdag élelmiszereket válassz.

Építsd be a testmozgást!

Függetlenül attól, hogy lassan növeled a bevitt kalóriák számát, figyelj rá, hogy a testmozgás része legyen a mindennapjaidnak. A testmozgás ugyanis segít helyreállítani az izomszöveteket, és a zsírégetésben is fontos szerepe van. Az edzés alatt kalóriát égetsz el és izmot is építesz, ezek pedig segítenek, hogy elérd az áhított súlyt és alakot. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X