Főoldal > dieta > 4 egészségesnek hitt étel, amit soha többé ne egyél meg!

4 egészségesnek hitt étel, amit soha többé ne egyél meg!

banánkenyérdiétaegészségegészségtelenegészségtelen ételfehér rizsgyümölcsös joghurtjoghurtmargarinsült krumpli
0 0

Írta:

Fehér rizs, banánkenyér, gyümölcsös joghurt – az a közös bennük, hogy népszerű „fogyókúrás”  ételek, pedig csak a felesleges kalóriákat pakolják a pocakodra!

Gyümölcsös joghurt

Bár elsőre úgy tűnhet, hogy a gyümölcsös joghurt egészséges opció, igazság szerint közelebb áll az édességekhez, mint a gyümölcsökhöz.

A színezékekkel, édesítőkkel és különböző  ízesítőkkel kikevert joghurtok csak kis mértékben (vagy egyáltalán nem) tartalmaznak gyümölcsöket, cukrot viszont annál inkább: egy kis pohárnyi adagban például egy egész evőkanálnyi megtalálható!

Ha ennek ellenére továbbra is szeretnél joghurtokat fogyasztani, javasoljuk, hogy térj át görög verziókra, amelyeket könnyen tudsz ízesíteni fahéjjal, lekvárral vagy akár friss gyümölcsökkel!

57275984 - healthy eating, vegetarian food, diet and people concept - close up of woman hands with yogurt, berries and poppy or chia seeds on spoon

Fehér rizs

Egy újabb egészségesnek hitt étel, melyben semmilyen értékes tápanyag (pl. rost, fehérje, vitaminok) sem található. Egy bögrényi adagban például több, mint 45 g szénhidrát van (összehasonlításképpen: egy szelet fehér kenyérben mindössze 10-12 g), ami könnyen az egekbe repítheti a vércukor- és az inzulinszintet.

Ezzel szemben a barna rizs jóval több tápanyagot (pl. rost, mangán, szelén, magnézium), valamint kevesebb konzerváló anyagot tartalmaz, ezért bátran fogyaszd a fehér változat helyett!

Banánkenyér

Ez a népszerű reggeli opció – a kakaós csigával és a túrós buktával együtt – könnyen a derekadra pakolhat néhány centit, ha rendszeresen fogyasztod!

Egy szeletben akár 80 g szénhidrát, 20 g cukor és 30 g zsír is lehet, arról nem is beszélve, hogy a benne található banán mennyisége elenyésző: mindössze egy darab szükséges az egész sütemény elkészítéséhez!

Ha viszont lemondasz erről az ételről, akár 400 kalóriával kevesebbet is ehetsz naponta – ez pedig egy főétel átlagos kalóriamennyiségével egyenlő.

Sült krumpli

A listánk legnyilvánvalóbb egészségtelen étele minden bizonnyal a sült krumpli, ami tényleg nem tesz szívességet az egészségnek: egy új kutatás szerint például több olajat vesz fel, mint a chips, a popcorn vagy a tortilla, tehát sokkal károsabb is!

Egy kis adag ráadásul akár 300 pluszkalóriát is jelenthet az étrendedben. Ha lemondasz a sült krumpliról, nemcsak sokkal egészségesebb lehetsz, de a mérleg is garantáltan kevesebbet mutat majd.


További cikkeink a témában