Főoldal > dieta > Ez történik, ha nem iszol eleget

Ez történik, ha nem iszol eleget

egészségfolyadékfolyadékbevitelfolyadékfogyasztásfolyadékpótláshidratálásivásvízvízfogyasztásvízivás
0 0

Írta:

A kevés folyadékfogyasztás az egyik legegészségtelenebb dolog, amit csak elkövethetsz a tested ellen. Külsődre, de egészségedre nézve is igen káros, ha nem iszol elegendő vizet, ezért érdemes rászoktatnod magad a gyakori kortyolgatásra.

Keringési problémák

Ha kevés folyadékot juttatsz a szervezetedbe, azzal köztudottan besűrűsödik a véred, lassul a vérkeringés, ami elsősorban szív- és keringési problémákat okozhat. Mivel azonban a szív látja el friss vérrel az összes szervet, így a keringési rendellenességek mellett az egész szervezet működésére negatívan hathat, ha gyakran dehidratált a tested.

Fejfájás

Ha rendszeres fejfájással küzdesz, akkor is érdemes növelni folyadékbevitelt. Sokan a folytonos rohanás és az egész napos taposómalom miatt egyszerűen elfeledkeznek a vízivásról. Nem jó megoldás az sem, ha ritkábban iszunk, de akkor nagyobb mennyiséget. Ha egészségesek szeretnénk maradni, ráadásul fejfájásmentesen, akkor napi 8 pohár víz a minimum mennyiség. A kávéval pedig óvatosan: mivel erősen vízhajtó hatású, kötelező legalább két nagy pohár vizet elfogyasztani kávézás után, hogy ne szárítsuk még tovább szervezetünket.

Selfie of shoes and towel with water drink on green grass

Bőrszárazság

A vízhiány nem csak a belső szervekre, de a bőrre is rendkívül negatívan hat. A szervezet dehidratáltsága bőrszárazságot, akár ekcémát is okozhat. Ebben az esetben teljesen felesleges mindenféle kencefice, vízhiányos bőrre való testápoló, aloe vera-készítmények.  Ha belülről nem kapja meg szervezetünk a kellő folyadékpótlást, száradt, viszkető, élettelen bőr lesz a következmény.

Sikertelen fogyókúra

A kevés folyadékbevitel még a fogyókúra sikerességét is szabotálhatja. Hiába a sok sport, egészséges táplálkozás, ha a vízfogyasztásunk nem elegendő. A kevés folyadék ugyanis nem tudja megfelelően átmosni a szervezetet, így a zsírsejtek mellett a méreganyagok sem távoznak abban az ütemben, ahogyan egy kiegyensúlyozott, egészséges életmód azt indokolttá tenné.


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
tegnap 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.