Főoldal > dieta > Növényi csírákat az egészségért!

Növényi csírákat az egészségért!

csíracsírákdiétaegészségegészségmegőrzésételétrendnövényi csíra
0 0

Írta:

A növényi csírákat jótékony hatásaik miatt érdemes rendszeresen belecsempészni ételeinkbe. Sokoldalúan felhasználhatóak, ízletesek és nem mellékesen szuperegészségesek.

Jobb minőségű fehérjeforrás

Bár első számú fehérjeforrásként még mindig a húsokat, tojást, tejtermékeket emlegetjük, érdemes növényi úton is gondoskodni a fehérjepótlásról. Míg a növény fejlődése következtében a benne lévő értékes anyagok (így a fehérjék is) egy része elvész, átalakul, vagy jelentősen csökken a mennyisége, addig sokkal jobb minőségben és nagyobb mennyiségben vannak jelen a különböző csírákban.

Akár százszoros enzimtartalom

Szakértők szerint a csírákban jelentősen több enzim található, mint például a friss zöldségekben és gyümölcsökben. Minél több vitamint, ásványi anyagot, esszenciális zsírsavat, aminosavat juttatunk a szervezetünkbe, annál inkább megtámogatjuk egészségünket.

26326571 - attractive young woman eating salad

Magas rosttartalom

A kevés rost fogyasztása közérzetünkre és egészségünkre nézve is igen káros. A puffadás, székrekedés, emésztési problémák megkeserítik mindennapjainkat, és rendkívüli károkat okoznak szervezetünkben is. A csírákban lévő rostok hozzájárulnak az emésztési folyamatok serkentéséhez, megszüntetve ezzel a kellemetlen tüneteket.

Lúgosító hatásuk is ismert

A szervezet elsavasodása rengeteg embert érint, amiért elsősorban a helytelen táplálkozás okolható. Főleg a túl sok cukor, liszt, adalékanyag fogyasztása felelős ezért. Nem elég ezeket az élelmiszereket kiiktatni, érdemes lúgosító ételeket, italokat is fogyasztani a teljes sikerért. A csírák remek lúgosító hatásai révén megszüntethetjük panaszainkat.

Így fogyaszd

A búza-, bab-, brokkoli-, retek-, borsócsíra mellett számtalan fajtája ismert ezeknek a superfood-oknak, amelyekkel érdemes napi szinten megfűszerezni ételeinket. Szórhatunk belőle főzelékekbe, levesekbe, müzlibe, joghurtba, de ízesíthetjük vele húsos, tojásos ételeinket és szendvicseinket is. A lényeg, hogy fogyasszuk őket rendszeresen.


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
12 órája 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
tegnap 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.