Főoldal > DIÉTA > Hogyan egyél több zöldséget és gyümölcsöt?

Hogyan egyél több zöldséget és gyümölcsöt?

étrendgyümölcszöldség
0

Írta:

A szakemberek azt javasolják, hogy naponta legalább 5 adag zöldséget/gyümölcsöt fogyasszunk az egészségünk érdekében. Segítünk, hogy ez sikerüljön!

Egy adag zöldség/gyümölcs 80 grammot jelent, tehát az ajánlott minimum adag 400 gramm zöldség. Ha eddig nem ettél legalább ennyit belőlük, adunk néhány tippet, amellyel könnyebben beépítheted ezeket az étrendedbe.

Könnyítsd meg a dolgod

Az almát, banánt, narancsot nem kell feltétlenül hűtőbe tenned, így érdemes inkább egy gyümölcsöstálban tartanod ezeket a konyhaasztalon. Így ha nassolni szeretné, rögtön ott lesznek előtted ezek az ízletes gyümölcsök. A koktélparadicsomból, zellerszárból, sárgarépából moss meg egy keveset, amit szükséges, hámozz meg, vágd csíkokra, és tedd egy jól zárható dobozba a hűtőbe, így ebből is tudsz ropogtatni nap közben. Arra figyelj, hogy egyszerre ne készíts elő nagy adagot, nehogy megromoljon.

Tarts zöldséget a fagyasztóban is

A mirelit zöldségek mindig kéznél vannak, és nagyon gyorsan el is lehet készíteni ezeket. Vásárolj olyan fajtákat, amelyekben csak egy adott zöldség van, és keverékeket is, hogy minél változatosabb alapanyagaid legyenek otthon.

Házi salátakeverék

A zacskós salátakeverékek helyett érdemes készítened néhány adag saját saláta-mixet, a kedvenc zöldségeidből – így ebédre, vacsorára is mindig kéznél lesz egy adag salátaalap. Válassz zöld leveles zöldségeket, alaposan mosd és szárítsd meg, majd aprítsd fel ezeket. Reszelj hozzá céklát, sárgarépát, esetleg káposztát. Arra ügyelj, hogy minden száraz legyen, és ne eresszen levet, így nem romlik meg túl hamar a salátamix.

Tartsd a táskádban

Ahogy sokan tartanak egy palack vizet a táskájukban, úgy munkába menet egy banánt, almát, stb. is magaddal tudsz vinni. Így mindig kéznél lesz egy egészséges nasi!

Kérj mindig salátát is

Ha étteremben eszel, ne felejts el egy adag salátát is kérni az ételed mellé. Az üdítők helyett válassz inkább egy egészséges smoothiet, és időnként bátran kérj vegetáriánus menüt, szendvicset, stb.

Forrás: verywellfit.com

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

bulgurdiéta

Bulgur, a csodagabona

Írta:
tegnap 0

A bulgur a tévhittel ellentétben nem egy külön gabonafajta, hanem a durumbúza egy speciális, tört változata. Tökéletes választás húsok mellé, rizs helyett, megfelelően fűszerezve ugyanis hasonló ízvilágot kaphatunk, csak sokkal egészségesebb, különlegesebb formában.

Kövess Facebook-on!
X