Főoldal > DIÉTA > Trükkök, hogy tovább frissek maradjanak a gyümölcsök

Trükkök, hogy tovább frissek maradjanak a gyümölcsök

gyümölcstárolászöldség
0

Írta:

Nincs is rosszabb annál, mint amikor hétvégén megvásárolod a finomabbnál finomabb zöldségeket, gyümölcsöket a piacon, majd elfelejted ezeket, és megromlanak.

Hogyan maradhatnak tovább frissek az egyes termékek?

  • Vannak olyan zöldségek és gyümölcsök, melyek éréskor egy etilén nevű gázt termelnek. Ez az arra érzékeny termékeknél korábbi romlást eredményezhet. Ezért tartsd távol az etilén termelő zöldségeket, gyümölcsöket – mint az avokádót, a banánt, a sárgadinnyét, a kivit, a mangót, a nektarint, a körtét, a szilvát, a paradicsomot – az arra érzékenyektől. Ilyenek az alma, a brokkoli, a sárgarépa, a leveles zöldek, a görögdinnye.
  • A paradicsomot, burgonyát, hagymát tartsd hűvös, száraz helyen, de ne a hűtőben, mert az tönkreteszi az ízüket.
  • Az éretlen gyümölcsöket és zöldségeket tárold a pulton, amíg meg nem érnek, és utána tedd a hűtőbe ezeket.
  • A salátaleveleket, friss zöldfűszereket tarts jól zárható tasakokban, amelyekből szorítsd ki a levegőt.
  • A citrusfélék jól bírják egy hétig a sötét, hűvös kamrában, de tovább frissek maradnak a hűtőben.
  • Az ananászról vágd le a leveles részét, majd fejjel lefelé tárold a hűtőben – ez segíti a benne lévő cukor újra eloszlását, így hosszabb ideig maradhat friss.
  • A bogyós gyümölcsöket addig ne mosd meg, amíg nem fogyasztod ezeket, mert a nedvesség kedvez a penészedésnek.
  • Ha úgy tárolnád a zöldségeket, gyümölcsöket, hogy azokat előre megmosod, tárold ezeket papírtörlővel bélelt, fedett üveg edényekben.
  • Tartsd a zöldségeket, gyümölcsöket szem előtt, hogy ne felejtsd el megenni azokat. Csak azt vedd meg, amire tényleg szükséged van, amit valóban elfogyasztasz, és ha lehet, inkább vásárolj gyakrabban frisset.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X