Főoldal > MOZGÁS > Mozduljon együtt a család!

Mozduljon együtt a család!

családmozgáswellness
0

Írta: and

Jól tudjuk, hogy a rendszeres testmozgás családunk valamennyi tagja számára a testi-lelki jóllét egyik meghatározója. A gyermekeknél – különösen a korai években – a rendszeres testmozgás befolyásolja a mozgáskoordináció, egyensúlyérzék fejlődését, fokozza az állóképességet, erősíti a helyes testtartást biztosító izmokat, növeli a személy alkalmazkodó képességét. Egyszóval: csemeténk egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen. „Szülői korba” érkezve, anya és […]

Jól tudjuk, hogy a rendszeres testmozgás családunk valamennyi tagja számára a testi-lelki jóllét egyik meghatározója. A gyermekeknél – különösen a korai években – a rendszeres testmozgás befolyásolja a mozgáskoordináció, egyensúlyérzék fejlődését, fokozza az állóképességet, erősíti a helyes testtartást biztosító izmokat, növeli a személy alkalmazkodó képességét. Egyszóval: csemeténk egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen.

„Szülői korba” érkezve, anya és apa elkámpicsorodva tapasztalják, hogy az évek felettük sem múltak el nyomtalanul. Az esti foci a haverokkal lassan a múlt homályába vész. Pedig milyen jól esett régen megizzadni és levezetni a napi stresszt!…Az aerobik órák helyét átvette az esti „családi műszak”. A zsírpárnák pedig kegyetlenül gyűlnek a nem kívánt helyeken. Fáradékonyabb is lettél…A játszótéri padról csak „végveszély” esetén pattansz fel, hogy csemetéd után rohanj. És kapusnak is csak a fiúk hosszas unszolására állsz már be a csapatba. Mozgásszegény életmódunk felcserélése az „aktív életre” ajándék valamennyi családtag számára. Nemcsak a szabadidő hasznos és kellemes eltöltését kínálja az aktív kikapcsolódás, hanem életre szóló modellt kínál a gyermekeknek, megélve az együttes tevékenység, örömteli mozgás élményét.

A tavaszi, nyári időszakban és hétvégén természetesen mindenki egy kicsit könnyebben mozdul. A hosszú őszi, téli ráérős délutánokat, hétvégeket is érdemes „feldobni” egy kis közös családi sportolással. Bízz meg csemetéidben, a jó élményekre biztos emlékezni fognak és később ismétlést kérnek! Olyan sportlehetőségeket, mozgásformákat gyűjtöttünk össze, melyek az egész család számára biztosítják az egészséges kikapcsolódást a hétköznapokban.Séta, kirándulás
Valamennyi évszakban közkedvelt családi időtöltés lehet. Testmozgásnak azonban csak akkor tekinthető, ha kiszálltok az autóból és nem csak az étteremig gyalogoltok el. A gyerekek számára vonzó, ha kijelöltök egy úticélt, ahova „oda lehet érni”.

Kerékpározás
Évszakhoz kötött. Megfelelő felszerelés, bukósisak szükséges hozzá. A kicsiket gyermekülésbe tegyük, védősisakkal. Bizonyos útvonalakat csak biztos kerékpározni tudással tanácsos választani. A távolságot úgy válaszd meg, hogy a csemeték számára sikerélményt nyújtson!

Kocogás, futás
A gyermekek rendszeres napi tevékenysége. Bárhol, bármikor elkezdhető. Kergetőzés, fogócska formájában játszhatjátok szabadtéren. Ha kitartó vagy, napi „mozgásadagod” egy részét te is ledolgozhatod. Mielőtt a rendszeres futás mellett döntenétek, érdemes tanulmányozni az erről szóló „szakirodalmat”, a helyes edzésterveket, megtenni kívánttávok teljesítésére való esélyeteket, képességeteket. 

Úszás
A családi uszodalátogatás az év bármely napján jótékonyan áthangolja tested-lelked.
Ügyes szervezéssel egy-egy félórát szaunában, konditeremben „saját jogodon” is eltölthetsz.

Sportcentrum, fitneszcentrum-látogatás
Érdemes előtte tájékozódni, hol található játszóház, konditerem, uszoda, szauna stb. egy épületben. Kicsit költségesebb, ám mégis megéri felkeresni az ilyen sportlétesítményeket.
Lehetőségeket kínálnak, baba-mama tornától az ugrálóasztalig. Biztosítják, hogy a család együtt, mégis mindenki igényeinek megfelelően mozoghasson.

A tenisz, síelés, korcsolyázás is családi mozgásformává tehető. Lényeg, hogy gyermekeinket „ráneveljük” a rendszeres testmozgásra, megadva számukra és önmagunknak is az „aktív élet” ajándékait.

 


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X