Főoldal > MOZGÁS > Erősítsd a torokcsakrádat!

Erősítsd a torokcsakrádat!

csakraFüzessy Balázsjóga
0

Írta:

A torokcsakra az önkifejezés központja. Ha itt zavar keletkezik az energiaáramlásban, úgy érezheted, hogy nem hallják meg a hangod. Ha nyitott ez a csakrád, könnyebben kifejezésre tudod juttatni az igazadat, de nem bántó vagy érzéketlen, hanem kifejezetten pozitív módon. Ilyenkor nem támad benned szorongás amiatt sem, hogy mások mit gondolnak a véleményedről. A csakra helyes […]

A torokcsakra az önkifejezés központja. Ha itt zavar keletkezik az energiaáramlásban, úgy érezheted, hogy nem hallják meg a hangod. Ha nyitott ez a csakrád, könnyebben kifejezésre tudod juttatni az igazadat, de nem bántó vagy érzéketlen, hanem kifejezetten pozitív módon. Ilyenkor nem támad benned szorongás amiatt sem, hogy mások mit gondolnak a véleményedről. A csakra helyes működését az alábbi gyakorlatok segítik.

Torokcsakra

Helye: a nyak alsó részén, a kulcscsontok fölött középen
Színe: égszínkék
Eleme: tér
Köve: türkiz, kalcedon, akvamarin
Illata: zsálya, eukaliptusz
Hozzá tartozó szervek: nyak, tarkó, szájüreg, hangszálak, légcső, a tüdő felső része, fülek, pajzsmirigy
Ezért felelős: beszéd, kommunikáció, hallás, tanítás, őszinteség

0011637_1.jpg ()

1. Kifordított nyugat póz – Parivritta Pashcsimóttánászana

Ülj egyenes lábakkal a talajra, belégzésre emeld a karod magasba, és nyújtózz a felsőtesteddel. Kilégzésre hajolj előre, próbáld elérni a lábujjaidat. Várj néhány légzésnyi ideig, és ahogy lazul a tested, hajolj óvatosan mélyebbre. Kilégzésre emeld a jobb karod, és arcoddal, mellkasoddal fordulj jobbra. A kezeidet cseréld meg a két lábfejeden. Maradj a pózban 5-15 másodpercig, majd térj vissza előrehajlásba. Utána végezd el a gyakorlatot a másik oldalra is, majd emelkedj vissza.
Gyógyító hatása:
Intenzív nyújtó hatása az egész testet frissíti. Erővel tölti fel a hát és a láb izmait, lazítja merevségüket. Jótékonyan hat a hasi szervekre. A csavarás hatására tisztul és erősödik a torokcsakra, illetve a hozzá tartozó légúti szervek.

0011637_2.jpg ()

2. Felfelé fordított nyugat póz – Urdhva Mukha Pashcsimóttánászama

Hanyattfekvésből indulj, emeld a zárt, nyújtott lábaidat a magasba, majd közelítsd a lábszáradat az orrodhoz. A kezeddel kapaszkodj a lábszáradba, és húzd magad felé a lábadat. Törekedj arra, hogy a lábad minél közelebb kerüljön az arcodhoz, közben figyeld, hogy a gerinced alsó részét mennyire tudod a talajon tartani. Maradj a pózban 5-30 másodpercig, majd lassan engedd vissza a lábadat és pihenj hanyattfekvésben.
Gyógyító hatása:
A fáradt, fájós hátnak rendkívül jót tesz. Hatékony emésztési problémák esetén, nyújtja a láb hátulsó oldalán lévő izmokat. Felszabadítja a légúti szerveket.

0011637_3.jpg ()

3. Arccal lefelé néző kutya póz – Adhó Mukha Shvánászana

Helyezkedj el sarokülésben, tedd le az könyököd a térded elé, és fektesd a tenyeredet a talajra. Told el magad a talajtól úgy, hogy csak a lábujjaid, a talpad és a tenyered maradjanak lent. Nyújtózz az egész testeddel felfelé, mintha a farkcsigolyádnál fogva húznának fel. A lábfejeket tartsd párhuzamosan amennyire tudod, próbáld a sarkadat a talaj felé közelíteni. Figyelj arra, hogy ne csak a csuklódra nehezedj, a súlyod a teljes tenyereden oszlasd el. Engedd be a fejed a két karod közé, a hátadat próbáld minél jobban kiegyenesíteni. Tartsd nyújtva a térded és a könyöködet is. Próbálj egy percig időzni a pózban.
Gyógyító hatása:
Energetizálja a torok, a nyak, a fül és a fej területét. Erőteljesen frissít, testi és szellemi fáradtság esetén is nagyon jól alkalmazható. Segít kiegyenesíteni a rossz tartást, oldja a boka és a csípő merevségét.

0011637_4.jpg ()

4. Arccal felfelé néző kutya póz – Urdhva Mukha Shvánászana

Feküdj hasra a talajon, a tenyereddel támaszkodj a derekad mellett. Belégzésre emeld a fejed, a mellkasod és a derekad a magasba, közben nyújtsd ki a két karodat. Emelkedjen a csípőd és a térded is, amíg csak a lábfejed felső részén és a két tenyereden támaszkodsz. Dolgozzon minden izmod azon, hogy magasban maradjon a tested. A fejet kissé emeld felfelé. Tartsd ki a pózt 3-15 másodpercig, majd lassan helyezkedj vissza hason fekvésbe. Figyeld a testedben az energiaáramlást!
Gyógyító hatása:
Jó hatással van a tüdőre, energetizálja a nyak tájékát és a csípő környékét, megszünteti a hát merevségét. Jótékony lehet porckorongsérv, porckorongsüllyedés, isiász, lumbágó ellen, persze ezekben az esetekben mindenképpen kérd gyógytornász vagy jógaoktató tanácsát.

Fülelve meditálj!
Séta közben kezdj el figyelni a hangokra. Mindegy, hogy a természetben jársz vagy a városban. Először a legerősebb hangra összpontosíts, lehet az madárdal vagy sziréna, csak figyeld a hangot, és hogy milyen hatással van a gondolataidra, érzelmeidre. Majd terjeszd ki a figyelmed a többi hangra is. Ha úgy jobban esik, ülj le egy padra, és hunyd be a szemed, úgy fülelj. Meg fogsz lepődni, milyen sok mindent hallasz. Sokkal többet, mint képzelnéd. Add át magad az élménynek, és engedd, hogy az egészen csendes vagy messziről érkező neszek-zajok is eljussanak hozzád. 3-15 percig végezd a meditációt.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X