Főoldal > MOZGÁS > Csúszik a gumi, cserélni kell – avagy tipikus női parák

Csúszik a gumi, cserélni kell – avagy tipikus női parák

autógumivezetés
0

Írta:

A női vezetők körében leggyakrabban félelmet és frusztrációt okozó helyzeteket gyűjtöttük össze. Lássuk, melyek azok a szituációk, amiktől sok hölgy sofőrt kiver a víz – már akkor is, ha csak rá gondol… 1. para – Ha tankolni kell… Akik szinte rettegnek a benzinkutaktól, és összeszűkült szemmel figyelik, amikor a benzintartály tartalmának ürülését vészesen jelző kis piros […]

A női vezetők körében leggyakrabban félelmet és frusztrációt okozó helyzeteket gyűjtöttük össze. Lássuk, melyek azok a szituációk, amiktől sok hölgy sofőrt kiver a víz – már akkor is, ha csak rá gondol…

1. para – Ha tankolni kell…
Akik szinte rettegnek a benzinkutaktól, és összeszűkült szemmel figyelik, amikor a benzintartály tartalmának ürülését vészesen jelző kis piros lámpa kivillan, leggyakrabban maguk sem tudják megmagyarázni félelmük okát. Nyilván nem a néha igencsak jóképű benzinkutas fiúktól tartanak….  

0015166_3.jpg ()

Tippünk:
Való igaz, hogy több helyen is hibázhatunk egyetlen tankolás során: elvéthetjük például a kocsiba való üzemanyag oktánszámát, a benzint adagoló “pisztolyt” rosszul dughatjuk a nyílásba és az is előfordulhat, hogy a pisztolyt nem tudjuk kibiztosítani. Tiszta vadnyugat…
Talán a legkínosabb az, amikor úgy parkolunk le a benzinkúton, hogy a kút csöve nem ér el az üzemanyagtartály nyílásáig, vagy egész máson jár az eszünk, és elfelejtjük, melyik oldalon van a tanksapka. Mind-mind olyan helyzetek, amikor komplett idiótának tartjuk magunkat és azt gondoljuk, hogy a benzinkút összes kamerája minket figyel, bent pedig óriáskivetítőn nézik a bénázásunkat. Aggodalomra és önbizalom-rombolásra azonban nincs okunk!
Ha nagyon nem megy egyedül, kérhetjük a néha igencsak jóképű benzinkutas segítségét, és ha kisegít minket a bajból, tettét meghálálhatjuk némi borrvalóval és egy szívlágyító mosollyal. 

0015166_1.jpg ()

2. para – Parkolás
Az általunk megkérdezett nők szinte egyöntetűen horrorfilmhez hasonlították a kocsival megérkezés után következő helykeresés és helyre-beparkolás szinte minden válfaját. Hogy csak a legdurvábbakat említsük: 1. a tolatva beállást merőlegesen kialakított szűk helyre, két kocsi közé, 2. a szűk utcában, padka mellé párhuzamos beállást 72 fokban – tolatva – két autó közé, 3. az emelkedő utcában padka mellé párhuzamos beállást tolatva, két autó közé, kézifék használatával megspékelve.

Tippünk:
A parkoláskor csak magadra és a kocsidra figyelj! Légy egy kicsit önző és ne foglalkozz azzal, hogy mögötted áll a sor. Ha úgy érzed, hogy nem érzel semmit, vagyis fogalmad sincs arról, hogy hol a mögötted lévő kocsi orra és a padka, szállj ki, nézd meg, mi a helyzet és korrigálj.
Ha ennél kevesebbet szeretnél beavatkozni a parkolás folyamatába, akkor válassz olyan autót, amibe igen intelligens parkolást segítő asszisztenst építettek. Ezzel a kis eszközzel ugyanis képes lesz az autód nemcsak kiválasztani a párhuzamos parkolóhelyek közül a számára legjobbat, de azzal is kedveskedik gazdájának, hogy magától beparkol, igazít, miközben te csak a gáz- és fékpedált nyomod, a kormányhoz pedig egy ujjal sem érsz hozzá.
Ezt a fantasztikus parkolóasszisztenst mi egy csodás égkék színben játszó Mercedes A-osztályban ülve próbáltuk. A kocsiról – más színben – bővebben itt olvashatsz!  

3. para – Kézifékes indulás
Közvetlen környezetünkben is tudunk olyan női sofőrről, aki egy enyhén emelkedő utcát csak azért kerül el rendre, mert annak végében egy kellőképp beláthatatlan, ráadásul kézifékes indulást igénylő kereszteződés van. Ugyanezen megfontolásból ugyanezen ismerősünk elkerül minden más olyan szituációt  – vagy ha nem is kerüli el, a stressztől az esetek legnagyobb százalékában lefullad autójával – ahol emelkedőről kell elindulni.

Tippünk: 
Nem szeretnénk senkinek sem az orra alá dörgölni a vezetői engedélyét és azt a tényt, miszerint bizonyos készségekkel rendelkeznie annak, aki a forgalomba merészkedik gépjárműjével. De! Ha frusztrált vagy az emelkedőktől és a a kéziféket sem szívesen használod, talán érdemes lenne egy kis időt rááldozni és ellátogatni egy közeli rutinpályára, ahol következmények, türelmetlen autóstársak, sasszemű vizsgaellenőr és szigorú oktató jelenléte nélkül bizonyosodhatsz meg arról, hogy a kézifék használata nem olyan nagy ördöngősség, mint amilyennek eddig gondoltad.  

0015166_4.jpg ()

4. para – Ha csúszik a gumi
Ahogy kezd egyre hidegebb lenni, úgy nő azoknak a sofőröknek a száma, akik a nyirkos, fagyos, esős utaktól való félelmükben visszafogják magukat és a kelleténél is lassabban haladnak kis hazánk útjain. A lassan járj, tovább érsz elve valóban fokozottan érvényes a szürke, nyirkos reggeleken és éjszakákon, fagyos erdei utakon és novemberi eső áztatta kanyarokban.

Tippünk:
Amennyiben az araszolás és a sebesség indokolatlan alacsony volta annak köszönhető, hogy szinte rettegsz a rossz látási viszonyoktól és a lefagyott, csúszós utaktól, javasoljuk, hogy “továbbképzésedre” áldozz még egy kicsit. Egy vezetéstechnikai tréning során, ahol a legvészesebb helyzeteket kockázat nélkül, utadat mutató oktatók segítségével próbálhatod ki, biztosan ad majd egy kis önbizalmat.
Azt, hogy miként viselkedik az autó akkor, ha síkos és extrán kanyargós, havas és lefagyott ónos esős úton halad, a nemrég megrendezett Mercedes Lady Day során egy dögös fehér Mercedes CLC-ben ülve tapasztaltuk.

0015166_2.jpg ()

5. para – Gumicsere
Nos, a gumicserés mizériát nem véletlenül tettük para-listánk legvégére. Tudjuk, hogy a jogsihoz szükséges feladatok közt előkelő helyet foglal el az emelő bemutatása és a kerékcsere elméletben való elvégzése. És tudjuk azt is, hogy bárhol, bármikor előfordulhat, hogy egy véletlen baleset folytán le- és fel kell szerelni egy kereket a kocsira. És próbáltuk is. De a feladat nem könnyű. A speckó géppel betekert csavarokat még egy fizikaialag topon lévő nő sem biztos, hogy ki tudja lazítani, és az sem garantált, hogy az emelővel könnyedén elbánik.

Tippünk:
Ha eddig szégyellted, hogy vészhelyzetben vagy a gumik szempontjánól is téli időszámításra való átálláskor nem tudod megoldani a kerékcsere-kérdést, ne rágd magad. Ez  – férfivélemények ismeretében is állíthatjuk – nem tipikusan női feladat.

Képek forrása: Profimedia.hu és F.A.


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X