Főoldal > MOZGÁS > Melyik mozgásforma éget több kalóriát?

Melyik mozgásforma éget több kalóriát?

kalóriakalóriaégetésmozgásformasport
0

Írta: and

Futás vagy úszás? Hatásosabb, ha az aszfalton rovod a köröket, vagy inkább a medencébe vesd bele magadat a maximális kalóriaégetés reményében? A győztes: a futás Az úszásnak számos előnye van, beleértve, hogy egy remek egész testet megmozgató edzésben lehet részed, miközben az ízületeidet is kíméled. Azonban, ha igazán magas kalóriaégetést szeretnél elérni, alaposan meg kell […]

Futás vagy úszás?

Hatásosabb, ha az aszfalton rovod a köröket, vagy inkább a medencébe vesd bele magadat a maximális kalóriaégetés reményében?

A győztes: a futás

Az úszásnak számos előnye van, beleértve, hogy egy remek egész testet megmozgató edzésben lehet részed, miközben az ízületeidet is kíméled. Azonban, ha igazán magas kalóriaégetést szeretnél elérni, alaposan meg kell magadat dolgoztatnod. Ha 10 km/órás sebességgel futsz, egy óra alatt közel 700 kalóriát égethetsz el, míg az úszással ugyanennyi idő alatt (50 méter /perces sebességgel) csak körülbelül 550 kalóriát veszítesz.

Biciklizés vagy görkorcsolyázás?

Úgy döntöttél, hogy munkába menet hanyagolod az autódat vagy a tömegközlekedést, és inkább sportosan érkeznél az irodába a melegebb hónapokban? A kérdés az, hogy ezt kettő vagy nyolc keréken kivitelezd?

mozgascikk1.jpg ()A győztes: a biciklizés

Kiderült, hogy két kerék jobb, mint nyolc. Ha az irodád felé 19-22 km/órás sebességgel biciklizel, egy óra alatt 560 kalóriát égethetsz el, ami körülbelül 60 kalóriával több óránként, mintha görkoriznál a munkahelyedre. Bármelyik mozgásformát is választod, javasoljuk, hogy tarts egy állandó sebességet, ami megakadályozza, hogy csak úgy gurulj, plusz energiabefektetés nélkül.

Frizbi vagy strandröplabda?

Nyaralás alatt is szeretnél aktívan pihenni, nem csak ülni és a hullámokat nézni? Frizbizz a barátaiddal, vagy szervezz inkább egy strandröplabda meccset?

A győztes: a strandröplabda

Játékra fel! Egy órás strandröplabdázással 484 kalóriát égetsz el, ameddig egy óra frizbizés mindössze 208 kalóriától szabadít meg.

Kajakozás vagy szörfözés?

A tengerparton nyaralsz, és szeretnél izgalmas sportokkal fogyni, de nem tudsz dönteni?

A győztes: a kajakozás

A kajakozás és a szörfözés is nagyszerű módja a karok formálásának, de a kajakozás során több mint 100 kalóriával többet égethetsz el óránként, körülbelül 346-ot, szemben a szörfözéssel, ami 208-tól szabadít meg.

Túrázás vagy lovaglás?

Ha egy aktív vakációt tervezel, túrázz inkább, vagy menj el lovagolni?

A győztes: a túrázás

A lovaglás egy remek kardioedzés, azonban a maximális kalóriaégetéshez a kilométereket ló nélkül kell a nyakadba venned. A túrázással plusz 400 kalóriát égetsz el óránként, míg a lovaglás során csak 270 kalóriától szabadulhatsz meg. Előtte azonban mindenképpen győződj meg arról, hogy van egy pár jó túracipőd, ami egy hosszabb táv megtételéhez elengedhetetlen követelmény.

mozgascikk2.jpg ()Jóga vagy tempós séta?

Könnyebb mozgásformát, ami a lelkedet is rendbe hozza? Melyiket válaszd: egy relaxáló, azonban tempós sétát egy közeli parkban, vagy inkább a szabadtéri jógát?

A győztes: a jóga

Menj ki a szabadba jógázni, és égess el óránként 340 kalóriát! Ugyanennyi sétával ugyanis 4,8 km/órás tempóban csupán 242-t adnál le.

(A kalóriákat 65 kilós nő energia leadása alapján számítottuk ki.)


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X