Főoldal > MOZGÁS > Ez a 6 leggyakoribb hiba, amit edzés során elkövethetsz

Ez a 6 leggyakoribb hiba, amit edzés során elkövethetsz

edzéserősítésfolyadékhibatesttartásunalom
0

Írta: and

Most megmutatjuk mik a leggyakoribb hibák, melyeket egy edzés alkalmával elkövethetsz. 1. Nem helyes a testtartásod A nagyobb intenzitású edzés több kalóriát éget el, ám hiába emelgeted a többkilós súlyokat, vagy loholsz a futópadon, ha a testtartásod nem megfelelő. A helyes testtartást illetően érdemes megkérdezned a konditerem személyi edzőjét, így, ha sikerült elsajátítanod a megfelelő […]

Most megmutatjuk mik a leggyakoribb hibák, melyeket egy edzés alkalmával elkövethetsz.

1. Nem helyes a testtartásod

A nagyobb intenzitású edzés több kalóriát éget el, ám hiába emelgeted a többkilós súlyokat, vagy loholsz a futópadon, ha a testtartásod nem megfelelő. A helyes testtartást illetően érdemes megkérdezned a konditerem személyi edzőjét, így, ha sikerült elsajátítanod a megfelelő testtartást, akkor egy-egy edzés alkalmával jóval több kalóriát tudsz elégetni.

edzeshibak2.jpg ()2. Nem iszol eleget

A dehidratáció is lassíthatja az edzésed hatékonyságát. Napi másfél-két liter víz bevitele amúgy is szükséges lenne, ha emellett még edzel is, akkor értelemszerűen még többre, mivel pótolni kell a mozgás során elvesztett folyadékot. Ezért edzés előtt 1-2 órával kortyolgass el 5-6 deci vizet, majd a mozgás alatt is 15-20 percenként iszogass vizet vagy izoitalt. Ha ezt betartod, az edzésed is jóval hatékonyabb lesz.

3. Olvasol edzés közben

Ha a futópadon vagy a biciklin magazint olvasol, netán sms-eket, írsz vagy az e-mailjeidet intézed, óhatatlanul lassabb lesz az edzésed intenzitása, mivel az olvasásra koncentrálsz. Azt tanácsoljuk, ha lankad a motivációd, dobj be inkább valamilyen pörgős zenét, így nem fogysz unatkozni, ráadásul az edzésmunkád intenzitása is növekszik.

4. Utálsz edzeni

Ha kecsegtet a gondolat, hogy egy-egy alkalommal akár 1000 kalóriát is elégethetsz, de valójában csak kényszerűségből edzel, és nem élvezed a mozgást, annak hamar feladás lehet a vége. Fontos, hogy olyan sportot válassz, amelyet élvezel is. Ha nem szeretsz futni, akkor ússz. Hidd el, egy idő után szinte nélkülözhetetlen része lesz az életednek a sport, és akkor kezded magad rosszul érezni, ha már egy napot kell eltöltened mozgás nélkül.

edzeshiba3.jpg ()5. Hanyagolod az erősítő edzést

A nők nagy része megelégszik némi aerobikkal, vagy a popsit és lábakat formáló kardioedzéssel, miközben nem végeznek erősítő, súlyzós gyakorlatokat. Az erőedzés viszont fontos, mivel felpörgeti az anyagcserét, illetve a kardio- és erőedzés kombinációjával jóval több kalóriát égethetsz el, mintha mindig csak a futópadon pörögnél vagy a biciklin tekernél.

6. Hiszel a kalória-becslőnek

Az edzőteremben található gépek sokszor hamis adatokat mutatnak, mikor ránézel, hogy épp hány kalóriát égettél már el. Szép is lenne, ha negyed óra alatt akár 400 kalóriától is megszabadulhatnánk, de a valóság sajnos nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy pontosabb értéket tudj számolni, érdemes beszerezned egy pulzusmérő órát, és pár adat megadásával (súly, magasság, életkor), ki tudod számolni, hogy egy adott idő alatt mennyi kalóriától szabadultál meg.

5 megdöbbentő tévhit a dezodorokról

Öveket becsatolni, irány a tenger!

Tippek fogaink egészségének megőrzéséhez

Őrizzük meg egészséges mosolyunkat!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X