Főoldal > MOZGÁS > Így ösztönözd magad mozgásra

Így ösztönözd magad mozgásra

energiaidőmozgás
0

Írta: and

Mégis hogy lehetne megőrizni a motivációnkat? Sok fogyni és sportolni vágyó nő újévi fogadalmai közt szerepel a rendszeres testmozgás. Meglehet, hogy nagy tervekkel Te már bele is vágtál, és úgy érzed, tényleg élvezed. De mi van, ha a kezdeti lelkesedés elillan, a hétköznapi problémák felütik a fejüket, illetve új, érdekfeszítő műsorok kerülnek terítékre a TV […]

Mégis hogy lehetne megőrizni a motivációnkat?

Sok fogyni és sportolni vágyó nő újévi fogadalmai közt szerepel a rendszeres testmozgás. Meglehet, hogy nagy tervekkel Te már bele is vágtál, és úgy érzed, tényleg élvezed. De mi van, ha a kezdeti lelkesedés elillan, a hétköznapi problémák felütik a fejüket, illetve új, érdekfeszítő műsorok kerülnek terítékre a TV képernyőjén? Melyiket választod: küzdesz, vagy feladod?

Egy új életforma

Úgy vélik, át kell esni egy holtponton, hogy valami a részeddé váljon. Tehát meglehet, hogy mikor belevágsz, élvezettel tölt el az új szenvedély, majd pár ismétlés után úgy érzed, ez mégse kell neked, vannak fontosabb dolgok is az életedben. Ez a periódus egy határvonal: visszafordulsz, vagy mész tovább. Ha van kellő elhatározásod és motivációd, akkor az utóbbit választod. Miután legyőzted magad, onnan már csak egy lépés, hogy az egész a részeddé váljon, és hiányozna, ha nem műveled. Persze idáig eljutni nem könnyű feladat…
 
Határidőhöz kötött cél

Emlékszel, mi volt, amikor iskolásként egy vizsgára kellett készülnöd? Ha nem tűztél ki magad elé egy határidőt, mire be kell fejezned a tananyagot, nagy valószínűséggel kicsúszott az idő a kezeid közül. Ez így van mindennel, tehát határozz meg egy dátumot, mire például leadsz 5 kilót. Ha ezt megteszed, motiváltabb leszel, hogy gyakrabban látogasd az edzőtermet, hogy elérd a kívánt célodat!

mozgas2.jpg ()

Könnyen teljesíthető

Ahhoz, hogy valamit szívesen végezz, szükség van némi sikerélményre is, ezért reális célokat tűzz magad elé! Csak szépen, apránként haladj, aztán mikor ezeket elérted, csak akkor válts nagyobb léptékekre!
Például: havonta leadok 1-1,5 kilót, vagy egy héten kétszer mindenképp beiktatok egy kis mozgást

Baráti húzóerő

Kérd meg egy barátodat, csatlakozzon hozzád! Ha ketten vagytok, talán nem sumákolod el az aznapi sportolást, mivel tudod, lenne hozzá társaságod. Amennyiben mindketten lustábbak vagytok, kérjétek meg egymást, hogy csakis kizárólag nyomós indokkal hagyhassátok ki az edzést!

Zene

Ahogy takarítani, úgy mozogni is jobb, ha van hozzá egy doppingoló zenei aláfestés! Akár otthon szánod rá magad a tested karbantartására, akár a szabad levegőn való futást, vagy kerékpározást választod, mindenképp állíts össze magadnak egy pörgős zenei válogatást a kedvenc számaidból! Vigyázz, bármennyire is szereted a mély mondanivalójú, lassabb, melankolikusabb számokat, helyettük inkább a lendületesebbekre essen a választásod, amik mozgásra sarkallnak!

Jutalmazás-büntetés

Légy önmagad bírája, és ha kell, büntesd magad, ha nem hajtottad végre az eltervezett teendőket! Persze ne komoly megtorlásokra gondolj, hanem például arra, hogy egy hétig megvonod magadtól az egyik kedvenc nassolnivalódat!
Természetesen ha a rossz, úgy a jó munkáért is jár valami, ezért ha elérted az adott hónapra kitűzött célt, lepd meg magad egy lazító szaunázással, vagy egy apró ajándékkal!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X