Főoldal > MOZGÁS > Kovács Katalin, kajakozó: „Egy győzelem arra motivál, hogy még jobb legyek”

Kovács Katalin, kajakozó: „Egy győzelem arra motivál, hogy még jobb legyek”

diétakajakolimpiasport
0

Írta: and

Kovács Katalin már most legenda, érmeit, díjait nehéz lenne röviden felsorolni, mégis egy kis összegzés: kétszeres olimpiai bajnok, négyszeres olimpiai második helyezett, 31-szeres világbajnok, 26-szoros Európa-bajnok. És akkor még a többi helyezését nem is említettük, valamint azt, hogy világbajnoki aranyérmeinek száma már a német Birgit Fischer rekordját is megdöntötte. Valaki, aki szinte mindent megnyert, amit […]

Kovács Katalin már most legenda, érmeit, díjait nehéz lenne röviden felsorolni, mégis egy kis összegzés: kétszeres olimpiai bajnok, négyszeres olimpiai második helyezett, 31-szeres világbajnok, 26-szoros Európa-bajnok. És akkor még a többi helyezését nem is említettük, valamint azt, hogy világbajnoki aranyérmeinek száma már a német Birgit Fischer rekordját is megdöntötte.

Valaki, aki szinte mindent megnyert, amit lehetett, hogyan készül a következő megmérettetésekre?

Nem gondolom, hogy mindent megnyertem. Arról nem is beszélve, hogy minden év más, mindig vannak új ellenfelek, és én magam is változom. Ezért aztán ha sikerül is valami, akkor utána nem ülök le, ez sokkal inkább hajt tovább, hogy még inkább küzdjek. Szerintem sokkal nehezebb megtartani egy magas színvonalat, mint elérni. Egyszer bárkinek sikerülhet, de az igazi érték az, ha hosszú éveken át tudod ugyanazt, vagy még jobbat nyújtani.

Most éppen mi a következő feladat, amit meg kell ugranod?

Az év első fő versenye számunkra a május eleji hazai válogató. Ott dől el első körben, hogy ki utazhat az olimpiára. A mi kvótáink ugyanis nem személyre, hanem a magyar csapatnak szólnak, és hogy abban ki van benne, az még kérdőjel.

Mivel telik az elkövetkezendő pár hónap?

Nálunk minden év szinte ugyanaz, és én próbálok nem is túl nagy különbséget tenni az olimpia éve és a többi között. Az alapozó időszakban, ami most is zajlik, napi két edzésünk van, reggel 9-től, és délután fél 5-től, hogy közte legyen időnk pihenni is. Ez 2 – 2,5 órát vesz igénybe, így gyorsan ki lehet számolni, hogy az egész napom ezzel telik.

kovacskati4.jpg ()Milyen gyakorlatokat végzel ilyenkor?

Az alapozás állóképességi és erőfejlesztő részből áll. Általában minden nap csinálunk ezt is, azt is, de vannak olyan hetek, amikor az egyik hangsúlyosabb. Télen futunk, úszunk, kondizunk, és az evezős ergométert (evezőgép) használjuk. Emellett erő-állóképesség gyakorlatokat végzünk, aminek az a lényege, hogy kis súlyokkal, intenzíven és sokáig csinálunk egy adott feladatot. Ránk ugyanis kevésbé jellemző a maximális erőfejlesztés, sokkal inkább az erő-állóképesség javítása.

A teljesítményed fokozása érdekében, szükséged van arra, hogy odafigyelj az étkezésedre?

Most, hogy lassan már 35 éves múltam (nevet), egyre inkább fontosnak tartom az egészséges táplálkozást. Amit az ember otthonról hoz, ami a zsigereidben benne van az egészséges táplálkozással kapcsolatban, az fiatal korban bőségesen elég. Most viszont odafigyelek, hogy jó időben, jó üzemanyagot töltsek a szervezetembe. A tavalyi évben sok nyavalya gyötört, aminek részben a táplálkozás volt az oka. Sose voltam egy össze-vissza, mindent felfaló típus, de ahogy halad előre az idő, egyre fontosabb  lett az étkezés. Rengeteg rossz, káros anyagot, tartósítószert viszünk be a szervezetünkbe még akkor is, ha odafigyelünk, ami az én esetemben a fizikai munkámat is befolyásolhatja. Nem egy drasztikus, önsanyargató diétát tartok, csupán rendszeresen, naponta háromszor étkezem, jó minőségű ételeket eszem, így mindez külön élvezetet is nyújt. Nem hagyok ki semmit az étkezésemből, csak próbálom mindennek az egészséges változatát fogyasztani. Nagyon odafigyelek a megfelelő mennyiségű szénhidrát- és fehérje-bevitelre, arra, hogy ezt mikor és milyen arányban teszem.

A kevés szabadidődben is sportolsz valamit?

Én egyszerűen megőrülök, ha néhány nap pihenés után nem csinálhatok valamit. Most is éppen egy laza hetem van, és ma már úgy éreztem, hogy el kell mennem futni. Jót tett nem csak fizikailag, hanem szellemileg is, mert teljesen kikapcsol.

Van egy csajos kérdésem, ami mindig is érdekelt: a kajakos hölgyeknek ugye átlagon felül kidolgozott, izmos hátuk, válluk van. Ez téged soha sem zavart?

De bizony, csak mára megbékéltem vele. Nekem egyébként is jobban tetszenek a sportos lányok, mint a nagyon vékonykák, vagy akin az látszik, hogy még csak soha meg sem fordult a fejében, hogy lemenjen egy konditerembe. A sportos kinézet egyben az egészséget is jelenti számomra. Így ma már nem foglalkozom a hátammal, legfeljebb akkor, ha nem találok magamra megfelelő ruhát (mosolyog).


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X