Főoldal > MOZGÁS > Póta Georgina, asztaliteniszező: „Sose figyelek az étrendemre”

Póta Georgina, asztaliteniszező: „Sose figyelek az étrendemre”

edzésmozgásolimpiasport
0

Írta: and

A 27 éves asztaliteniszező 1990-ben kezdte pályafutását, első sikereit 1996-ban érte el, majd 2008-ban párosban első helyezett lett Tóth Krisztinával az Európa-bajnokságon, és kijutott az első olimpiájára is. Erre, és EB eredményeire, nagyon büszke, de van még egy álma: szeretne egyéniben is érmet szerezni. “Tudod, már háromszor voltam a 8 között, és megint csak 3 […]

A 27 éves asztaliteniszező 1990-ben kezdte pályafutását, első sikereit 1996-ban érte el, majd 2008-ban párosban első helyezett lett Tóth Krisztinával az Európa-bajnokságon, és kijutott az első olimpiájára is. Erre, és EB eredményeire, nagyon büszke, de van még egy álma: szeretne egyéniben is érmet szerezni.

“Tudod, már háromszor voltam a 8 között, és megint csak 3 ponttal maradtam le, ami nagyon dühítő” – kezdi Georgina.

Hogy éled meg az ilyen típusú kudarcokat?

El voltam keseredve pár napig, de nem vagyok az a feladós típus. Azt gondolom, hogy ezek mindig megerősítenek, megyek tovább, és hajtok, hogy minél jobb legyek.

Hogy néz ki a felkészülési időszak?

A kimondottan táborszerű felkészülés nálunk aránylag ritka, ugyanis minden héten van esemény: vagy egy bajnokok ligája, vagy bármilyen verseny, így tulajdonképpen mi mindig készülünk. Berlinben is játszom csapatban, tehát folyton úton vagyok, ingázom, és közben készülök minden nap.

Ez mit jelent naponta?

Hetente két-három olyan nap, amikor délelőtt és délután is edzés van, ez 5 óra alkalmanként. Azokon a napokon, amikor csak egyszer edzem, az 2-3 órát jelent. Emellett természetesen még kondi is van. Ennél sokkal többet nem is tudnánk edzeni, hiszen a hétvégi versenyek igen megerőltetőek.

Említetted a kondit. Milyen feladatokat szoktatok végezni?

Szerintem a futás a leghatásosabb az állóképesség javítására, emellett rendszeresen végzünk hasizom-erősítést, és kitartásokat is csinálunk. A pingpongban az a lényeg, hogy robbanékonyak legyünk és ruganyosak, ezért a szökdelés nagyon fontos része az edzésnek, valamint a reflexeink fejlesztése.

pota1.JPG ()Akkor egész évben formában tartod magad. Van pihenő időszak?

Igen, nyaranta kapunk 2-3 hetet, de olyankor sem állok le teljesen, mert amikor nincs túl sok verseny, akkor be szoktak iktatni rövidebb táborokat. Valamint versenyzem a US Open-en is, így mikor esetleg másoknak szünet van, én akkor is szoktam időnként dolgozni. Ezt leszámítva viszont a „szabadság”, az tényleg pihenés nálam. Tudom, hogy kellene ilyenkor is némi futás, vagy kondizás, de akkora a hajtás egész évben, hogy én azt az időt csakis a pihenésnek szentelem. Ilyenkor tudok nyugodtan eljárkálni barátnőkkel, és élhetem a magánéletemet.

Ebben az időszakban előfordul, hogy felszalad néhány kiló?

Szerencsére sosem volt a a súlyommal probléma. Persze néhány kiló ingázik, de ezek nem lényegesek. Semmilyen diétát nem kell tartanom, sőt, mondhatom, hogy egyáltalán nem figyelek oda az étrendemre. Amit megkívánok, azt megeszem.

Igazán nőcis típusnak tűnsz. Hogy állsz a szépségápolással, sminkkel, ruhákkal?

Valóban nagyon csajosnak tartom magam, kimondottan szeretek öltözködni, vásárolgatni. A bőrápolás fontos számomra, főleg, mert nagyon száraz a bőröm, így megfelelően kell hidratálni. Ezért arra mindig odafigyelek, hogy jó minőségű esti krémet használjak. Egyedül a smink áll távol tőlem, azt nem igazán kedvelem, nem is szoktam magam festeni.

Feszített a tempód, de hogy fitt legyél, ahhoz eleget kell aludni…

Nem mondhatnám, hogy sokat alszom. Az ingázás, és az állandó versenyek nem teszik lehetővé. Ha viszont vasárnap van egy meccsünk, akkor hétfőn általában szabadok vagyunk, ilyenkor próbálom 10-12 óra alvással behozni az elmaradt pihenést.

Meddig tervezed a pályafutásodat? Van más elképzelésed, vagy most még csak az Olimpiára koncentrálsz?

Ezt a sportot aránylag sokáig lehet űzni, akár még gyerekszülés után is. Persze akkor már nem biztos, hogy ugyanazon a szinten tudja folytatni az ember, de lehet jó játékos. Most még nem tudom pontosan, hogy alakul az életem: elvégeztem az IBS-t, de még nem diplomáztam, és attól is függ, hogyan alakul adott esetben a leendő párkapcsolatom. Jelenleg biztosan mondhatom, hogy jó néhány évig még nem tervezem a váltást.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X