Főoldal > MOZGÁS > Törj ki a rutinból, frissítsd fel az edzéstervedet!

Törj ki a rutinból, frissítsd fel az edzéstervedet!

edzésegészségfitneszmozgás
0

Írta: and

Következetesen kitartani egy edzésterv mellett állandó harcot jelenthet. Ha hiányzik a motiváció, az

Következetesen kitartani egy edzésterv mellett állandó harcot jelenthet. Ha hiányzik a motiváció, az egyformán ismétlődő gyakorlatok, mozgásformák egy idő után monotonná, unalmassá válhatnak. Ilyenkor kell felfrissíteni az edzést és a körülményeket, hogy megújult erővel folytathassuk az alakformálást. Győzd le a fásultságot, és szerezd vissza a kezdeti lelkesedést!

1. Nézd át a felszerelésedet!

A felfrissítés egyik legjobb kiindulópontja, ha átnézed az edzéskor használt felszerelésedet. Rakj rendet a sporttáskádban, takarítsd ki az edzőtermi szekrényedet. Ami már régi vagy felesleges, és nincs rá szükséged, dobd ki, vagy ha más számára még használható, ajándékozd el. És most jön a legjobb része: szerezz be egy új futócipőt, topot vagy nadrágot. Lehet, hogy máris egy számmal kisebb is elég rád? Ez nem csoda, egy ideje már sportolsz!

unalomjo.jpg ()2. Vizsgáld felül az edzéstervedet!

Unod a testmozgást? Már nem jelentenek kihívást az edzések? Érdemes újragondolni a komplett edzéstervet, hiszen az erősebb igénybevételnek köszönhetően komolyan fejlődhettél az utóbbi időben. Valószínűleg érdemes egy szinttel feljebb lépned és nehezebb gyakorlatokra váltanod. Így már búcsút is inthetsz az unalomnak és a monotóniának!

3. Tűzz ki egy célt!

Ha van konkrét célod, az komoly motivációt jelent és segít az elköteleződésben is. Ha fogyni szeretnél, határozd el, hogy mikorra szeretnéd leadni a plusz 3 kilót, ami rajtad van. Fittebb akarsz lenni? Nagyon klassz célkitűzés lehet egy verseny a baráti köröddel: rendezzetek házi triatlont, és aki a legügyesebb, jutalmat kap a többiektől!

4. Használd ki a hétvégét!

Ha hétköznap korlátozott az edzésre fordítható időd, itt az ideje, hogy hétvégére beiktass egy kirándulást vagy valamilyen szórakoztató sportot a barátaiddal. Kerekedjetek fel a családdal egy hosszabb gyalogtúrára, vagy rendezzetek jóga-napot a barátnőiddel. Oké, legyen fél nap jóga, fél nap szépségápolás. Megegyeztünk?

5. Találd meg az inspirációforrást!

Néha elég pár bölcs szó, vagy egy csodálatos sikertörténet, hogy ösztönözzön. Tűzz ki a Pinterest faladra a fitneszhez motiváló idézeteket, ez segít fenntartani a lelkesedést. Keress ismerősöket, akik sokat fogytak egészséges életmóddal és hallgasd meg a történetüket. Hatalmas löketet fog adni: ha ő is meg tudta csinálni, tudod, hogy te is képes vagy rá!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X