Főoldal > MOZGÁS > Unod a futást? Így törj ki a rutinból!

Unod a futást? Így törj ki a rutinból!

egészségfitneszfutás
0

Írta: and

Két kattintásra a kalandtól! Annyira unod már a futó edzéseket, hogy minden másodikat kihagyod? Ne

Két kattintásra a kalandtól!

Annyira unod már a futó edzéseket, hogy minden másodikat kihagyod? Ne legyenek alacsonyak az elvárásaid. Nehezíts, változtass, versenyezz! Ha kitörsz a rutinból, újra meg fogod szeretni, sőt a szenvedélyeddé fog válni a futás!

Hajítsd ki a térképet!

Mindig ugyanazon az útvonalon futsz? Vagy egy pályán körözöl? Nem csoda, hogy tele van a hócipőd az egésszel. Nem elég, hogy az izmaid folyamatosan ugyanazt a dolgot csinálják, még a látványban sincs semmi változatosság. Dobd el a térképedet, s próbálj ki új útvonalakat a közeli parkban vagy erdőben. A felfedezés izgalma miatt biztosan újra és újra kedvet kapsz az elinduláshoz!

Változtass a sebességen és a tempón!

Ha ugyanabban az ütemben futsz, az első 5 perc után unatkozni fogsz. Válassz zegzugos, dombos, lejtős terepet, s bizonyos időnként kapcsolj rá! Egy jó kis sprint a dombtetőre? Az izmok ilyekor másképp működnek, így leszel te is erősebb, gyorsabb futó!

run2.jpg ()Változtass a menetrenden!

Mindig ebédidőben futsz hétfőn, szerdán és pénteken? A jövő héttől variáld a napokat és napszakokat. Próbáld ki reggel 5-kor és este 5-kor is. Egészen más élmény lesz, és lehet, hogy számodra még hatékonyabb is!

Kényeztesd magad!

Vásárolj egy pár vadonatúj futócipőt vagy egy igazán klassz sportmelltartót! Annyira izgatott leszel az újdonságok miatt, hogy elképzelhetetlen lesz kihagyni az edzést. Hallgass közben új zenéket vagy egy igazán érdekes hangoskönyvet – egy kis figyelemelterelés futás közben jól jöhet.

Nevezz be egy versenyre!

Nem kell rögtön a maratonra, elég, ha 5 kilométer a táv, a lényeg az, hogy inspiráljon! Így tutira nem hagyod ki az edzést, plusz a valódi versenyen ott az izgalom, a tömeg éljenzése, ami felpumpál energiával, és büszkeséggel fog eltölteni, amikor áthaladsz a célvonalon.

Ne fuss egyedül!

Néha csak annyi kell a szikra fellobbanásához, hogy találj magadnak egy futópartnert. Talán te nem magányos futó vagy. Szeretnél csevegni edzés alatt, mert így jobban repül az idő? Semmi gond! Dolgozzatok csapatban! Ráadásul két ember kétszer annyi útvonalat ismer.

Tarts egy kis szünetet!

Ha semmi nem működik, egy kis szünet is megoldás. Próbálj ki más típusú edzéseket: kerékpározz vagy ússz, de ellátogathatsz egy jógaórára is. A lényeg, hogy dolgoztasd az izmaidat. Könnyen lehet, hogy hamarabb visszatalálsz a futáshoz, mint gondolnád!

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X