Főoldal > MOZGÁS > Tényleg gyorsabban futunk a gluténmentes ételektől?

Tényleg gyorsabban futunk a gluténmentes ételektől?

egészségfitneszfutásgluténmentes
0

Írta: and

Mínusz 5 kg egy hét alatt! Fantasztikus nyeremények egy kattintásra! Minden futó tudja, hogy közvetlenül

Mínusz 5 kg egy hét alatt!

Fantasztikus nyeremények egy kattintásra!

Minden futó tudja, hogy közvetlenül a hosszabb távú versenyek előtt a legfontosabb a megfelelő szénhidrátbevitel, mivel a szervezet ezekből nyeri a szükséges energiát. Az utóbbi időkben pedig egyre inkább elterjedt az a vélemény, hogy a gluténmentes diéta garantálja a legjobb eredményeket.

Tény vagy tévhit?

Táplálkozási szakértők szerint azonban csupán tévhitről van szó, mivel a gluténmentes diéta nincs ilyenfajta, hirtelen bekövetkező pozitív hatással azokra, akik egyébként nem lisztérzékenyek. Tény, hogy a gluténmentes diéta fogyókúraként is működik, mivel felpörgeti az anyagcserét, és sok hétköznapi gabonaféle tiltólistás, így egészségesebb alternatívákat kell keresni rájuk. A futás és sportteljesítmény szempontjából viszont nincs különbség, hogy gluténmentes vagy teljes kiőrlésű tésztát vagy pékárut eszel versenyek előtt. A lényeg, hogy az egyszerű szénhidrátokat és finomított cukrokat kerüld – állítják egybehangzóan a szakértők.

zab2.jpg ()Amik valóban tuningolnak

Ha egyébként nem diétázol, versenyek és edzések előtt akkor is legyen alapszabály, hogy odafigyelsz a megfelelő táplálkozásra. Ha sporttal indítod a napod, reggelire készíts zabkását friss gyümölcsökkel. Ha inkább délután indulsz edzeni, ebédre egyél grillezett csirkemellet zöldsalátával és barnarizzsel, vagy paradicsomos-bazsalikomos spagettit teljes kiőrlésű tésztából. Utóbbi verseny (például egy maraton) előtti estére is tökéletes választás. Az sporttáskádban tarts mindig pár müzliszeletet: jól jönnek olyan SOS-helyzetekben, amikor szükséged van egy kis extra tuningra edzés előtt. Ha pedig 60 percnél tovább tart az edzés vagy a verseny, igyál közben speciálisan futóknak kifejlesztett sportitalokat, mert ezekkel azonnal feltöltheted szénhidrát-készleteidet.

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X