Főoldal > MOZGÁS > Aki forrón szereti… Melyik hot jóga való neked?

Aki forrón szereti… Melyik hot jóga való neked?

bikramedzésegészségfitneszhot jógajógamozgás
0

Írta:

Hatékonyabb alakformálás, méregtelenítés, lazább izmok, kevesebb sérülés – ezekben segít, mi pedig abban, hogy a számodra legmegfelelőbb típust válaszd.

A hot órák jellegzetessége, hogy szobahőmérsékletnél melegebbre fűtött teremben gyakorolsz, ám ennek is vannak fokozatai. A magas hőmérséklet hatására jobban bemelegszenek az izmok, könnyebben nyúlnak a szalagok, mélyebben hatnak a gyakorlatok.

„Két fő csoportot különböztethetünk meg: a statikus és a dinamikus irányzatokat. Az előbbieken sokáig kitartjuk az egyes jógapózokat, ilyen például a Bikram vagy az Agni, amelyeknél meghatározott sorrendben végezzük ugyanazokat az ászanákat – mondja Kéhl Kata, a Maya Yoga Stúdió oktatója. – A másik csoport az elszántságot és kitartást megkövetelő dinamikus jóga, melyben nem tartjuk ki sokáig az ászanákat, minden óra különböző (kivétel az egyik legismertebb és talán legnehezebb irányzat, az ashtanga).”

Flow

időtartam: 90 perc
teremhőfok: 32 °C
nehézség: kezdő és haladó
típus: statikus
különlegessége: az ászanák meghatározott sorrendben követik egymást, főleg erősítő, lazító és nyújtó gyakorlatokból áll. Javítja az állóképességet, a hajlékonyságot, pihenteti az idegrendszert.

hot2.jpg ()

New York

időtartam: 60-90 perc
teremhőfok: 36-38 °C
nehézség: haladó
típus: dinamikus
különlegessége: a testet az óra előtt kámforos balzsammal kenik be, ami fokozza a vérkeringést. Elektronikus zenére történik, minden izomcsoportot megmozgat, akár 800 kalóriát is elégethetsz.

Bikram

időtartam: 90 perc
teremhőfok: 38-40 °C
nehézség: kezdő és haladó
típus: statikus
különlegessége: 26 ászana egymásra épülő sorozata. Javítja az egyensúlyérzéket, a hajlékonyságot, növeli a koncentrációs képességet.

A folytatást elolvashatod a legújabb Wellness magazinban!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X