Főoldal > MOZGÁS > A leghatékonyabb gyakorlat a feszes törzsizmokért

A leghatékonyabb gyakorlat a feszes törzsizmokért

egészségfitneszgyakorlathashasizomtörzsizom
0 0

Írta: and

Az eredmény eléréséért: ha eddig a talajon végzett hídtartásra esküdtél, vá

Az eredmény eléréséért: ha eddig a talajon végzett hídtartásra esküdtél, vágj bele bátran ebbe a remek törzsizom-erősítő gyakorlatba úgy, hogy felfüggeszted a lábad egy funkcionális tréning eszközbe. A szuszpenziós edzések, amilyen a TRX is, saját testsúllyal és egy erős kötél segítségével edzik a testet. A Journal of Science and Medicine legfrissebb kutatása szerint a szuszpenziós tréning sokkal több izmot hoz működésbe, mint más stabil vagy instabil felszínen végzett törzsizom gyakorlat.

A kutatás: a kutatók 4 szuszpenziós gyakorlat elvégzése közben mérték a törzsizmok aktivitását: lábemelés oldalsó hídtartásban, csípőtolás térdhúzással, melltől tolás és 45 fokos hátizom. A különböző gyakorlatok különböző szinten aktiválják a törzs izmait, de a lábemelés hídtartásban (oldalirányú hídtartás, lábak a hevederben, egy lábas emeléssel) mutatta a legnagyobb aktivitást a ferde hasizmokban, a 45 fokos hátizom pedig a legkevesebbet.

trx2.jpg ()Jelentősége: ellentétben a földön vagy akár a fitballon elvégzett gyakorlatokkal, a szuszpenziós tréning nem segíti az izmok munkáját. Emiatt az olyan edzések, mint a TRX, több izmot dolgoztatnak meg, jobban fejlesztve a törzsizmokat és az állóképességet, mint a hagyományos tréningek. Előnye, hogy a gyakorlatok elsajátítás után, nemcsak edzőteremben végezhetők, hanem otthon is. Az eszközt ki lehet függeszteni akár a kapubejárathoz is, így bármikor edzhetünk vele, amikor alkalmunk adódik rá.

Összegzés: ha a törzsizmok erősítése a célod, akkor iktass be heti 3 szuszpenziós edzést, amilyen a TRX is, az edzéstervedbe. Nincs rá lehetőséged? Ez esetben azt javasoljuk, hogy minden edzés alkalmával végezd el a hídtartást oldalirányú lábemelésekkel, amely kötél nélkül is elég kihívást jelent. Vedd fel az oldalsó tartás pozíciót, majd lassan emeld fel a felső lábad olyan magasra, amilyenre csak tudod, és tartsd meg 10 másodpercig. Végezz 8 ismétlést, majd cserélj oldalt!

Beszereznél egy TRX-et otthonra? Íme egy gyors gyakorlatsor hozzá!

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában