Főoldal > MOZGÁS > 6 ok, amiért nem leszel jó futó

6 ok, amiért nem leszel jó futó

edzésfutásmozgássport
0

Írta: and

Rutin hiányában a nagy lelkesedésben elkövethetsz néhány olyan hibát, amik örökre elvehetik a

Rutin hiányában a nagy lelkesedésben elkövethetsz néhány olyan hibát, amik örökre elvehetik a kedvedet a futástól. Inkább védd ki a sérüléseket, és hamarabb zsebeld be a sikerélményeket.

1. Nem készülsz rá

Még akkor se hagyd ki a bemelegítést, ha eleinte csak laza kocogást tervezel. Amellett, hogy a bokádtól a nyakadig minden testrészedet átmozgatod körözéssel, emelgetéssel, már kb. 3-5 percnyi szökdécselés, helyben futás is tökéletes ahhoz, hogy felkészítsd a testedet az intenzívebb mozgásra. Ha ezt mindig beiktatod, kevesebb esélyt adsz a sérüléseknek, növelheted a teljesítményedet, a teherbírásodat és az izmaid is rugalmasságát.

2. Többet emelsz a távon, mint 10%

Ha villámgyorsan akarod bepótolni több év elmaradt mozgását, számolnod kell a fájdalommal, az extra adag izomlázzal, vagy akár egy váratlan sérüléssel is. Szóval legyél türelmes, és csak hétről hétre növeld a távot kb. 10 százalékkal.

futni2.jpg ()

3. Spórolsz a futócipőn

Felejtsd el, hogy a kedvenc edzőcipődet veted be a futáshoz, hiszen ezt nem erre találták ki! A többi edzőcipővel ellentétben a futócipők spéci kialakításai segítik a lábad és a talaj megfelelő érintkezését, így csökkentve az izmaid és ízületeid terhelését. Amikor nem megfelelő cipőben vágsz neki a kilométereknek, sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy a felbukkanó problémák (pl. derék-, hát-, lábfájás) miatt túl hamar feladod az egész futás-projektet, pedig csak a cipődet kellett volna lecserélned!

4. Nem csiszolsz a technikádon

Bár a futás elsőre tényleg pofonegyszerűnek tűnik, a hatékonyság miatt érdemes néhány technikai részlettel is tisztában lenned, hogy már az elején jól rögzüljenek az alapok. Például fontos, hogy a karjaid előre-hátra mozogjanak, és ne a test előtt himbálózzanak! Ha már fáradsz, akkor se tartsd a tested mellett a karjaidat, mert így csak az izmaid feszültsége nő. A törzsed pedig maradjon egyenes, ne hagyd, hogy a mozgás lendülete miatt jobban kiforduljon, mert ez extra energiafelhasználással jár. A lábmunka sem mindegy: a trappolást felejtsd el, a legkevésbé sérülésveszélyes, ha a sarkad ér a talajra először, majd onnan gördül tovább a talpad.

A teljes cikket keresd a Wellness magazin legfrissebb számában!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X