Főoldal > MOZGÁS > 5 tévhit a futásról

5 tévhit a futásról

edzésfutásmozgássporttévhit
0

Írta: and

Te is gondosan ügyelsz arra, hogy lábujjra érkezz, mikor futsz? Gondosan végzed edzés előtt a törzskörz&

Te is gondosan ügyelsz arra, hogy lábujjra érkezz, mikor futsz? Gondosan végzed edzés előtt a törzskörzéseket? Biztos vagy benne, hogy ezek tényleg hasznosak? A futással kapcsolatban is számos tévhit él, melyeket most igyekszünk leleplezni.

1. tévhit: A futás térdgyilkos

A közhiedelem szerint a futás gyorsan és hatékonyan nyírja ki a térdizületeket, sokan ezért sem vágnak bele. A valóság ezzel szemben nem igazán így van. Egy kutatás során egy 40 év körüli csoportot vizsgáltak, akik életük első maratonját futották. Összevetve a térdük edzések előtti, majd a verseny utáni állapotát,  a kutatók nem találtak jelentékeny különbséget. A térdproblémák mögött főleg a genetika és az elhízás áll, nem maga a futás.

2. tévhit: Lábujjhegyre érkezz!

futotevhit2.jpg ()A lábujjra érkezés szintén egy bevett és elfogadott szabálynak tűnik, míg a sarokra érkezésről igyekeznek mindenkit lebeszélni, Ám a dolog nem ilyen egyszerű. Akik a láb elülső részére érkeznek, azok inkább a bokát veszik igénybe, és kevesebb terhet rónak a térdre, míg a sarokra érkezőnél ez pont fordítva van. Így is, úgy is valamelyik testrész jobban igénybe van véve, így a nem mondható el az, hogy a sarokra érkezés bűn lenne. Genetikailag is mások vagyunk, így inkább arra figyelj, neked mi a kényelmes.

3. tévhit: Minél több szénhidrát  kell

Kétségtelen, hogy az edzéshez, versenyhez elengedhetetlen némi szénhidrát, de lássuk be, egy 5 kilométeres edzés előtt teljesen felesleges betolnod két tál spagettit. Hosszú távnál lehet ez fontos, bár ott sem kell túlzásokba esni – viszont például azok a maratonisták, akik előző nap feltöltötték szénhidrát készletüket, eredményesebbek voltak, mint akik ezt kihagyták.

4. tévhit: A jeges víz hasznos

Edzés után egy jó kis jegesfürdőt veszel? Fontold meg, a hideg fürdő megszakíthatja az edzés utáni kívánt hatást. Ha sérülést, fájdalmat érzel, akkor se egyből a fagyasztott borsóért  rohanj, hanem dőlj hátra, pihenj, és hagyd, hogy a szervezeted elvégezze a dolgát.

5. tévhit: Ha nem nyújtasz, lesérülsz

Emlékszel még a tesiórák előtti nyújtásokra? Értek vajon ezek valamit? Az ugrabugra, karlendítéses mutatványok, törzskörzés esetleg egy performansznak elmennek, de a tényleges edzéshez aligha adnak valami pluszt. Ha már bemelegítés, akkor futásnál az első pár laza kilométer legyen a bemelegítés, esetleg térdemeléssel, magasra emelt sarokkal – a nyújtást pedig hagyd az edzés utánra, akkor viszont ne feledkezz meg róla!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X