Főoldal > MOZGÁS > Döbbenet: a túlzásba vitt sportolás elbutulást okoz!

Döbbenet: a túlzásba vitt sportolás elbutulást okoz!

alzheimer-kórdemenciaedzésegészségelbutuláskardiomozgásmozgássport
0

Írta:

Egy új kutatás szerint a kardiovaszkuláris mozgásformák (futás, úszás, evezés, biciklizés stb.) 88%-kal megemelik az időskori demenciára való esélyeinket!

Minden valószínűséggel te is azért mozogsz, mert egészségesen akarsz élni – egy új tanulmány szerint viszont minél többet mozogsz, annál nagyobb az esélyed az időskori elbutulás kialakulására!

A Neurology magazinban közzétett kutatás 44 éven át zajlott és olyan nők egészségét vizsgálták, akik ez idő alatt rendszeresen futottak, úsznak, bicikliztek, vagy más kardiovaszkuláris mozgásformákat űztek.

Az eredmény szerint a középkorú nők kardiovaszkuláris állapota összefüggésbe hozható a későbbi demenciával, azaz akik magas szinten sportolnak, azoknak rosszabb lehet a neurológiai állapota azoknál, akik nem mozognak.

25787253 - low angle view of a determined young woman working out at spinning class in gym

Mivel a 65 év feletti emberek közül 10-ből legalább 1 szenved Alzheimer-kórban, a mozgás iránti szeretet és túlzott sportolási kedv pedig rohamos iramban növekszik, a kutatók szerint 2050-re az egész világon megtriplázódhat az Alzeimher-betegek száma, 53 millióról 130-150 millióra.

De pontosan mikortól is nő az esélyünk a butulás kialakulására?

A kutatók szerint heti 4 alkalomnál több kardiovaszkuláris, vagy intenzív HIIT mozgásforma gyakorlása jelentősen megnöveli az esélyeinket a butulásra és az Alzheimer-kórra, ezért inkább a heti kétszeri sportolást javasolják – a többi nap folyamán pedig a sétát, illetve a könnyebb mozgásfajtákat ajánlják, melyekhez nem kell különösebb fizikai erőfeszítés.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X