Főoldal > MOZGÁS > Így használd a hengert hatékonyabban

Így használd a hengert hatékonyabban

foam rollerhengerizomsmr henger
0 0

Írta:

Az SMR henger nyújt, remekül oldja a stresszt, kilazítja az izomcsomókat, beállítja a megfelelő izomarányt és izomhosszt, beindítja a salakanyagok kiürülését, és késlelteti az izomfáradást.

Hatékony és trendi eszköze lett az izmok nyújtásnak, azonban nem megfelelő használata könnyen sérüléshez vezethet. Sajátítsd el az alapvető tudnivalókat, amely különösen fontos, ha otthon, edző jelenléte nélkül kezded el használni.

Ne kezelj vele friss izomsérüléseket

A már sérült terület hengerezése csak súlyosbítja az izomszövetek károsodását, különösen, ha a baleset utáni első napokban történik. A henger csak a regeneráció fázisában nyújt hatékony segítséget. A kötőszöveti önmasszázs segíti a véráramlást, és növeli az izmok mozgástartományát.

Gurigasd könnyedén

Az agresszív hengerezés elsőre eredményesnek tűnhet, de hatástalanítja a fájdalom megfelelő érzékelését. Nem jó, ha túl nagy nyomást terhel az izmokra, vagy túl sokáig dolgoztatod vele ugyanazt a helyet. Attól, hogy nagyon fáj, még nem hatékony. A masszírozás és a hengerezés természetes velejárója egy pici fájdalom, de szúró, nyilalló érzés esetén azonnal abba kell hagyni a kezelést. A szakemberek azt javasolják, hogy inkább dolgozzunk gyengébben az adott izomcsoportra, mintsem túlterheljük azt. A masszírozás erősségét a test súlyával, illetve kézi nyomással is lehet szabályozni. Kizárólag az izmokat kezeljük vele, kerüljük a test lágy részeit, a csontokat és az ízületi pontokat.

64661663 - workout. woman exercise at home

Időzíts megfelelően

A hengerezés inkább edzés után történjen, mint előtte. Körülbelül 30 másodpercig gyengéden hengerezzük az adott területet, majd óvatosan nyújtsuk le 10 másodpercig. Ezt akár háromszor is megismételhetjük, de ne terheljük túl az adott testrészt avval, hogy percekig megállás nélkül dolgoztatjuk. Azonban az sem megfelelő, ha csak gyorsan áthaladsz az izomcsoportokon, mert így valószínűleg eredménytelen lesz az SMR henger használata.

Ne csak egy izomcsoportra fókuszálj

A hengerezés az egész test karbantartására alkalmas. Különösen futóknál gyakori jelenség, hogy csak lábra hengereznek. Azonban a futás egy dinamikus mozgásforma, amely a test minden izomcsoportját megdolgoztatja. Ha csak és kizárólag lábra használjuk, avval növeljük az esetleges sérülés esélyét. Természetesen szánhatunk több időt kötöttebb izmaink, izomcsomóink lazításához, de a teljes testen haladjunk végig.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában