Főoldal > MOZGÁS > A 2 legjobb anyagcserepörgető gyakorlat

A 2 legjobb anyagcserepörgető gyakorlat

anyagcsereguggolásmozgászsírégetés
0 0

Írta:

Ha zsírégetésről van szó, a nagy intenzitással végzett mozgásformák a leghatékonyabbak, ugyanis minden alkalommal, amikor növeled a pulzusszámodat, az anyagcseréd is gyorsabbá válik, és több kalóriát égetsz el.

De senki nem akar több időt tölteni hevesen dobogó szívvel, mint amennyit muszáj, ezért válassz te is olyan gyakorlatokat, amelyek percek alatt keményen megdolgoztatnak.

A nehézségi fokozat maximumát tekintve a hegymászó a klasszikus kedvenc, de egy new yorki edző, Chris Ryan szerint van ennél jobb is: az ugróguggolás. Mindkét mozgásforma a farizomra koncentrál, és minden alkalommal, amikor a fenekedre edzel, a tréner szerint jelentős lépést teszel az anyagcseréd felturbózására, hiszen itt található a legnagyobb izmunk. De a hegymászó is lehet keményebb, hogy elérd az ász-formát: nehezebb lesz kitartani a plank pozíciót, ha a csuklóidat feszesen tartod, vagy ha megfeszíted a farizmaidat. A guggoló ugrások viszont további előnyökkel is bírnak: segítenek megnyitni a csípődet és jobban megdolgoztatják a fenekedet, a lábaidat és még a vázizmaidat is. Szóval nem csak a zsírégetés miatt érdemes végezni ezt a két gyakorlatot, hanem azért is, mert csodás popsit és lábakat formálhatsz általuk.

Íme tehát a két gyakorlat, amelyet mindenképpen érdemes beépítened az edzéstervedbe, ha szeretnél minél gyorsabban, minél több zsírt égetni!

92141120 - girl doing mountain climber exercise on bridge

Hegymászó

A kiindulási helyzet a fekvőtámasz, a karjaid legyenek a vállad magasságában, a tenyered nézzen előre. Nyomd ki magad, a testedet a hátadtól a bokádig tartsd egyenesen, feszítsd meg a farizmaidat, figyelj rá, hogy a hátsód ne süllyedjen le! Anélkül, hogy változtatnál a tested ívén, emeld fel a jobb térdedet a mellkasodig. Tarts egy pici szünetet, majd térj vissza alaphelyzetbe, és ismételd meg ugyanezt bal lábbal. Ha mindkét lábaddal léptél, az számít egy darab elvégzett gyakorlatnak.

Ugróguggolás

Állj csípőszélességű helyzetbe, és ereszkedj le addig guggolásba, amíg a térdeid közel 90°-os szöget nem zárnak be. Intenzíven ugorj fel, miközben minél nagyobb terpeszbe nyitod a lábaidat, majd azonnal pattanj vissza a kiindulási helyzetbe. Egy „nyit-zár” ugrás jelent egy elvégzett gyakorlatot.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában