Főoldal > MOZGÁS > Így tart az edzés fiatalon

Így tart az edzés fiatalon

edzésfiatalfiatalon tartfiatalságmozgássportsportolás
0 0

Írta:

Fittebbnek érzed magad egy kis mozgás után? Ez nem is csoda: egy új kutatás kimutatta, hogy rendszeres sportolással tényleg fiatalon tarthatjuk magunkat.

Az eddig sem volt kérdéses, hogy a testmozgás és az aktív életvitel hívei idős korukra is egészségesebbek az átlagosnál, de egy új kutatás azt is bebizonyította, hogy náluk az öregedés fizikai és szervi jelei is kevésbé jelentkeznek. 

A kísérletet végző professzorok szerint 24 éves kortól kezdődik az öregedés folyamata, ugyanis a reakcióidőnk ekkor van a csúcson, az idegrendszerünkben pedig ezek után folyamatos visszaesés figyelhető meg.

15483162 - fit middle-aged female ready to sprint

45 éves kor után a végtagok fájdalma, illetve a különböző izomgyulladások gyakorisága is egyre növekszik, olyannyira, hogy az 55 éven felüliek 75%-a már szenved a térdízület kopásától. Egy friss kutatás azonban bebizonyította, hogy mindezeket hatásosan meg lehet előzni négy egyszerű szabály betartásával. 

Bár a professzorok figyelmeztetnek arra, hogy a szabályok alkalmazásával sem az ősz hajszálainktól, sem a porckopási fájdalmaktól nem tudunk végleg megszabadulni, betartásukkal képesek lehetünk lelassítani, illetve enyhíteni az öregedés folyamatát.

50986764 - two young beautiful women working out in gym

1.     Rendszeres testmozgás

A kísérlet szerint heti kétszer 20-30 perc HIIT (azaz magas intenzitású intervall) edzés 30%-kal képes tovább fenntartani a jelenlegi egészségügyi szintünket; napi 10 perc folyamatos séta pedig 15%-kal erősíti a szervezetünket.

2.     Nyújtások, légzőgyakorlatok alkalmazása

A testmozgások előtt és után legalább 10 percet töltsünk az izmaink bemelegítésével, az ínszalagok nyújtásával és a helyes légzés gyakorlásával. A professzorok szerint ennek elmulasztása a korunk növekedésével egyre inkább nem kívánt sérülésekhez és gyulladásokhoz vezethet.

3.     Tarstuk be az arányokat!

A testmozgásokat a 20:80 arányok szerint ajánlott végezni, amely annyit tesz, hogy 20 magas intenzitású perc mellé 80 könnyen elvégezhető, laza mozdulatsort végezzünk el, melyek teljesen átmozgatják a testet.

4.     Étkezzünk egészségesen!

A változatos és kiegyensúlyozott étrend fontosságát nem győzzük elégszer hangsúlyozni: a professzorok szerint a magas zsírtartalmú ételeket érdemes elkerülni, a fehérjében, zöldségekben és teljes kiőrlésű búzalisztben gazdag ételeket viszont fogyasszuk minél többször!


További cikkeink a témában