Főoldal > MOZGÁS > Ezek a túledzés jelei, figyelj!

Ezek a túledzés jelei, figyelj!

edzésenergiafáradtságtúledzés
0

Írta:

Mindennap órákat izzadsz a kemény edzéseken, de még így sem vagy elégedett teljesítményeddel? A jóból is megárt a sok! Ha ezeket a tüneteket észleled magadon, itt az ideje lassítanod…

Biztosan te is hallottál már a megszállott sportszerelmesek „No Pain, No gain” (magyarul: „Fájdalom nélkül nincs nyereség”)  jelmondatáról. A szakértők szerint a fájdalom és a kimerültség viszont cseppet sem tesz jót – sem neked, sem a testednek.

Amennyiben a következő tünetek közül bármelyiket is észleled magadon, ideje visszavenned az edzésből és meglátogatni egy sportorvost – még mielőtt komoly baj lenne a vége!

1. Nem múlik el az izomfájdalmad

Egy kis izomláz itt, egy kis húzódás ott – amikor rendszeres edzel, még a gondos odafigyelés mellett is előfordulhatnak kis balesetek, ilyenkor viszont érdemes rápihenned egy-két napot.

Hogy miért? Az izmainknak és a szalagjainknak szüksége van pihenésre ahhoz, hogy újból megerősödjenek, és jobban bírják a terhelést. Ha ez viszont nem történik meg, a kis húzódásból komoly baleset (pl. szalagszakadás) is lehet, ami a teljes testmozgás megtiltását is előidézheti. Ugye te sem akarsz több hétig ágyhoz kötve lenni?

Tipp: A hát-és vállizom húzódásait különösen vedd komolyan, mert közvetlen összeköttetésben állnak a gerinccel. Nyújts sokat és pár napig mindenképpen kíméld magad a megerőltető mozdulatoktól.

2. Túlságosan szenvedsz az edzéstől

Az „edzőguruk” azt vallják: addig kell edzeni, amíg tudsz mosolyogni – ha az élvezetről szó sincs és inkább szenvedésnek éled meg az egészet, inkább fejezd be! A sportolás nem a túlerőltetésről szól, hanem a mozgás öröméről! Ha egy baleset/sérülés után kezdesz újból mozogni, kezdd nagyon apró lépésekben: egy kis séta, majd egy még nagyobb és még nagyobb, néhány karkörzés, később apró kocogó lépések, míg már futni is fogsz tudni.

Wellness- tipp: A mértékletességet minden mozgásfajtánál tarts be: inkább keveset mozogj, de élvezd; mintsem túlerőlteted magad és napokig szenvedsz az izomfájdalmaktól!

38584036 - tired woman working out on gimnastick rings at gym

3. Szúr az oldalad

A levegő beszorulásának is nevezett edzés közbeni jelenség azt jelenti, hogy kipréselted magadból a maximumot és fejezd be a mozgást – a tested nem véletlenül adott le fájdalomjelzéseket. Ha ezzel a problémával találkozol, fejezd be a mozgást, vegyél mély, lassú lélegzeteket az orrodon és óvatosan fújd ki a szádon. Ismételd meg párszor ezt a gyakorlatot és 5 perc múlva már semmi bajod sem lesz. Ha jól esik, finoman ki is támaszthatod az oldalad a kezeddel.

4. Megszűnt a motivációd

Sikeresen lefutottad a maratont, és olyan kockás hasad lett, mint senki másnak? Ha már nem leled az edzésben az örömöd és már a célokat sem akarod kergetni, keress más olyan mozgásformát, ami kikapcsol. Ez lehet egy kinti biciklitúra a barátnőiddel, egy hosszú kutyasétáltatás, egy egzotikus latin tánctanfolyam, vagy egy új sport, amit a leghelyesebb személyi edző tart neked. A lényeg, hogy valami mindig tartson lázban és mozogj valamit!

5. Állandóan szomjas vagy

Megnyugtatunk: nem te vagy az egyetlen, aki edzés közben szomjas! Ha viszont annyira kívánod a vizet, hogy másra sem tudsz gondolni, van egy rossz hírünk: a szervezetedben elkezdődött a dehidratáció. Hogy a kiszáradást elkerüld, edzés közben mindig legyen nálad legalább egy liter víz; ha pedig meleg helységben edzel; ásványi anyagokat tartalmazó sportitalokat/ kókuszvizet is tartsd magadnál, ami pótolja a leizzadt vitaminokat és sókat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
10 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X