Főoldal > MOZGÁS > A megfelelő légzéstechnika megkönnyíti az edzésed!

A megfelelő légzéstechnika megkönnyíti az edzésed!

edzésfekvőtámaszguggoláslégzéslégzéstechnikamozgásplanksportsúlyzó
0

Írta:

Személyi edzők mutatják meg, hogyan tudod könnyebbé és jobbá tenni az edzésed csupán a levegővétellel.

A céljaidra gondolva lélegezz egy mélyet

„Gyakran ajánlom ezt a technikát a vendégeimnek” – mondja Joey Thurman személyi edző. Ha a gyakorlatoknak nem hirtelen esel neki, kapkodva, hanem megállsz, veszel egy mély levegőt, végiggondolod, mit is szeretnél, miért vagy itt, sokkal céltudatosabban fogsz hozzáállni a feladathoz. Ha a feladat végzése közben bizonytalanodsz el, kiesel a ritmusból, dühroham helyett állj meg, végy egy mély levegőt és nyugodtan folytasd!

Plank

A plank egy nagyon hatékony alakformáló és erősítő gyakorlat, de elképesztően nehéz is. Joshua Carter azt állítja: „amikor az emberek stresszes vagy fizikailag nehéz helyzetbe kerülnek, hajlamosak nem tudatosan visszatartani a lélegzetük”. Ha nem lélegzel, az izmaid nem jutnak friss, oxigéndús vérhez, sokkal gyorsabban elfáradnak. Amikor plankolsz, tudatosan oda kell figyelned az egyenletes légzésre, sokkal könnyebben fog menni a gyakorlat!

Fekvőtámasz

A legtöbb gyakorlat esetében a légzés szabálya az, hogy a „passzív” fázisban lélegzünk be, amikor visszatérünk a kezdő pozícióba vagy kiengedünk, s az „aktív” fázisban végezzük a kilégzést, amikor felhúzunk, tolunk, emelünk stb. Az ember ösztönösen pont az ellenkező ütemben csinálná, ezért fontos, hogy odafigyelj erre.

muscular serious couple with kettlebells in crossfit gym, Image: 260063048, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Guggolás

Amikor lefelé indítod a gyakorlatot, lélegezz be, tartsd bent a levegőt, amikor megtartod a lenti pozíciót pár másodpercre, felfelé pedig engedd ki az összes levegőt. Thurman szerint az emberek hajlamosak gyors, apró levegőket venni ilyenkor, holott egy stabil, hosszas légzés végigkíséri és megkönnyíti a gyakorlatot.

Súlyzós gyakorlatok

Bicepsz és tricepsz, vagy bármilyen súlyzós gyakorlatok közben arra figyelj, hogy a légzésed természetes legyen, semmilyen speciális módot ne kövessen. Ha azon kapod magad, hogy görcsösen visszatartod a légzésed, esetleg túl apró belégzéseket végzel, próbálj meg figyelni rá, vagy ha nem megy, próbáld meg kisebb súllyal végezni a gyakorlatot.

Kardio

Futás, evezés vagy kerékpározás közben sokkal fontosabb, hogy hogyan lélegzel. „A vendégeknek mindig azt tanácsolom, hogy a belégzést az orrukon, a kilégzést pedig a szájukon keresztül végezzék” – mondja Canter. Futás közben elképesztően fontos a megfelelő légzés, hiszen hajlamosak vagyunk kapkodva venni a levegőt, ami hamar az edzés végéhez és oldalsó, szúró fájdalomhoz vezethet. Ha nagyon nem találod a saját légzési ritmusod próbáld ki az alábbi képletet: 2 lépésig belégzés, majd 2 lépésig kilégzés.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X