Főoldal > MOZGÁS > Hogyan maradj motivált az edzésben?

Hogyan maradj motivált az edzésben?

edzésmotiváció
0

Írta:

Könnyű elhatározni, hogy rendszeresen sportolni fogsz, kijelölni egy-két célt az elején. Azonban motiváltnak maradni egy más tészta.

A motiváció forrása

A sportolók számára a mozgásban a motiváció a versenyszellem, a győzelem vágya. Mások azért edzenek, hogy egészségesebbek legyenek, vagy hogy példát mutassanak a gyermekeiknek. Megint mások fogyni szeretnének. A motiváció nem érkezik csak úgy magától, ezt neked kell megteremtened. Ehhez pedig a következő elemeket érdemes felhasználnod.

Célok

Nem számít, hogy a cél a súlycsökkentés, vagy a maraton lefutása, esetleg az egészség – bármi, ami elég jó indok, működni fog. Sőt, nem kell csak egyet választanod, annyit tűzhetsz ki, amennyit csak szeretnél. A nagy célok mellett legyenek kisebb céljaid is, például hogy minden nap sétálsz 20 percet, hetente edzel legalább háromszor, stb.

Fegyelem

Legyenek rutinjaid, amelyek segíthetnek fegyelmezettek maradnod, és rendszeresen edzened. Legyenek fix edzésnapjaid, és lehet akár egy kis edzési rituáléd is, mint néhány perc nyújtás edzés előtt, meghallgatni egy vidám dalt, stb.

Készülj az edzésekre

Nagyban megkönnyíti, hogy motivált legyél, ha például mindig összekészíted az edzős cuccaid, az edzés közben fogyasztott italod, az edzés utáni harapnivalód. Tervezd meg előre azt is, milyen edzést végzel majd.

Rugalmasság

A rutinok hasznosak, de ne legyenek túl merevek, engedj egy kis mozgásteret. Tervezd meg, melyik napokon edzel, de ha valamiért csúszik egy nap, akkor sincs baj. Ha kevesebb időd, futás helyett például válassz egy rövidebb sétát, ha hosszú a napod, iktass be egy edzést valamelyik szünetedben.

Elkötelezettség

A céljaidat érdemes rendszeresen elismételned, ez segít abban, hogy kitartó maradj. Minden reggel szánj arra 1-2 percet, hogy belegondolsz, mit szeretnél elérni aznap. Segíthet az is, ha az elért eredményeidet naplózod.

Legyen szórakozás is az edzés

Ha csak kötelességként fogod fel, nem leszel kitartó hosszú távon. A testmozgás azonban remek stresszoldó, boldogság hormont szabadít fel, közben zenét hallgathatsz, ha sétálsz, futsz, akkor ezt teheted szép környezetben.

Jutalmak

Ha elértél egy nagyobb célt, adj magadnak egy kis jutalmat. Egy út a könyvesboltba, egy wellness nap egy fürdőben, egy szép, új felső, amit kinéztél magadnak. Bármi, ami örömet okoz.

(VIA)

Fotó: Getty Images


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X