Főoldal > DIÉTA > 5 dolog, amit a dietetikusok soha nem csinálnak

5 dolog, amit a dietetikusok soha nem csinálnak

diétadietetikusegészséges táplálkozáséletmódváltásétrendfogyáshízástáplálkozás
0 0

Írta:

Mindig is irigyelted a dietetikusokat, hiszen biztosan szuperegészségesek? Tudd meg, hogyan csinálják és milyen szabályokat tartanak be!

1. Soha nem fogyókúráznak

A legtöbb fogyókúra éhezésről és ételmegvonásról, ami egyszerűen nem egészséges. Naomi Mead sztárdietetikus szerint mindenből együnk annyit, amennyi jólesik, főleg akkor, ha még boldoggá is tesz minket: „Elvégre a krémes süteményekből sem tudunk egyszerre egy-kettőnél többet enni!” Szerintünk teljesen igaza van! Ahelyett, hogy megvonnád magadtól a kedvenc kajádat, térj át az egészséges táplálkozásra és minden ételből válaszd az elérhető legegészségesebbet – így nem fog feltűnni ha néha-néha becsúszik egy pizza, egy tábla csoki vagy egy forró csoki.

2. Soha nem esznek félkész fagyasztott ételeket

Hidd el, azoknál még az is jobb, ha kimarad az aznapi meleg ételed. A mélyhűtött fagyasztóban várakozó félkész ételek (pizza, sült krumpli, spagetti stb.) sokkal több mesterséges adalékanyagot és tartósítószert tartalmaznak, mint a normál verziójuk. Egy kutatás során ráadásul azt is kimutatták, hogy a kutyák nem érzékelik ételnek a fagyasztott élelmiszereket… Tehát olyan, mintha félig-meddig műanyagot ennél!

Wellness-tipp: Ha tényleg nagyon sietsz, főzd meg a teljes kiőrlésű tésztádat, turmixolj vagy pépesíts fel pár zöldséget és reszelj rá sajtot! Egészségesebb és finomabb választás sok meleg ételnél, hidd el!

3. Soha nem lesznek igazán éhesek

Egész nap rohansz a városban és semmi időd nincsen rendesen ebédelni? Este persze mindent befalsz, amit a hűtőben találsz… A dietetikusok három-négy óránként étkeznek, tehát nulla esélyt hagynak arra, hogy éhesek legyenek és leessen a vércukruk! Arról nem is beszélve, hogy éhesen nem filózol azon, hogy az egészségeset vagy a túl cukrosat válaszd-e, így tutira az egészségtelenebbet fogod elfogyasztani.

45629559 - food table celebration delicious party meal concept

4. Soha nem lesznek igazán szomjasak

„Az okos nők mindig tartanak a táskájukban egy kis, palackozott, szénsavmentes vizet vagy gyógyteát!„ – legalábbis Naomi Mead szerint. Így nem hagyod, hogy dehidratált legyen a szervezeted és leessen az energiaszinted, de bármilyen vészhelyzetben is jól jöhet egy kis víz.

5. Soha nem aggódnak az ételek zsírtartalma miatt

A zsír nem rossz dolog, ezért felesleges a zsírszegény termékeket választani szupermarketekben – kivéve, ha orvos által előírt diétát kell tartanod. Az olajos magvak, a gabonafélék, a joghurtok, a mogyorókrém, az avokádó, a halfélék és a kókuszolaj is mind-mind tele van sok zsírral, mégis nagyon egészségesek! Ha olyan ételeket eszel, amikben a zsír természetesen magas arányban fordul elő (mint a fentebb említettek), felpörgeted az anyagcserédet és a gondolkodásodat, fejleszted a hormonjaidat, a bőröd, a körmöd és a hajad pedig ragyogóan szép lesz!

Az egyetlen zsírféle, amit el kell kerülnöd, a transzsír (trans fat), amit az EU-s egészségügyi előírásoknak köszönhetően egyre kevesebbszer láthatunk a termékek összetevőinek apró betűs részeinél.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában