Főoldal > dieta > Itt az igazság: ennyit kell enned, hogy izmosodj

Itt az igazság: ennyit kell enned, hogy izmosodj

diétaedzésfehérjeizomizomépítéskalóriamozgástáplálkozástömegnövelés
0 0

Írta:

Akár nőiesedni szeretnél, akár izomtömeg-növelésen töröd a fejed, a hízás elkerülhetetlen. De pontosan mennyit is kell enned, hogy hosszútávon is kitartson a „nehezebb” versenysúlyod? 

Azt már biztosan tudod, hogy az izomépítéshez nem (csak) a sport a kulcs: a megfelelő étkezés legalább olyan fontos, sőt! A dietetikusok és az étkezési szakértők állítják, hogy a kockahas eléréséhez a 20% testedzés + 80% egészséges étkezés képlet érvényes. Ez pedig szuper hír annak, aki nem szeret órákat izzadni a kondiban, a csirkemellet, a salátát és a magas fehérjetartalmú ételeket viszont annál inkább kedveli!

Az egészséges étkezés viszont még mindig kevés az izomépítéshez, hiszen egy gyenge alapra nem lehet masszív, erős izomtömegeket építeni. Ahhoz, hogy tényleg erős legyél, a napi táplálkozásodon felül plusz kalóriákat kell enned: a felszedett kilókat pedig a testedzés, a kondizás és az egészséges étkezés kombinációja tökéletesen át tudja alakítani szexi izmokká.

Egy frissen kiadott tanulmány szerint a nőknek napi +150, míg a férfiaknak +250 kalóriára van szüksége ahhoz, hogy izmot építsenek. Ez testtömegben lefordítva heti +110 gramm gyarapodás a nőknél, a férfiaknál pedig +220 gramm – ami teljesen egészséges és normális súlygyarapodás izomnövelés esetén.

44433995 - physically fit woman at the gym lifting dumbbells to strengthen her arms and biceps. muscular woman sitting on exercise mat looking at her arms.

Ha ennél több kalóriát viszel be a szervezetedbe, hízás lesz az eredménye – de nem izomban történő hízás! Hogy miért? Tekintsünk rá az emberi test szöveteire: a csontok, az izmok, a zsír és a bőr nem egy felületen helyezkedik el. Az emberi szövetek között nincs átjárás, a hájat, a zsírt tehát nem lehet izommá alakítani!

Először le kell fogyni, el kell kezdeni egészségesen étkezni, a plusz kalóriákat pedig testedzéssel és megfelelő táplálkozással izommá tudjuk alakítani. Ha nem így lenne, minden testépítő össze-vissza enné a csokit, a chipset és a gyorskajákat, hogy hatalmas méretűre hízzon, majd azután kezdene el edzeni, hogy izmosodjon – ez így nem működik.

Ha viszont a fent ajánlottnál kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, nagyon nehezen fogsz majd izmokat építeni, hiszen nincs miből táplálkoznia, energiát felvennie a „jövendőbeli” izmaidnak.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
9 órája 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
tegnap 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.