Főoldal > DIÉTA > Ezeket a vitaminokat szedd, ha látványos izmokat szeretnél

Ezeket a vitaminokat szedd, ha látványos izmokat szeretnél

egészségétkezésizomizomzatszálkásítástáplálékkiegészítővitamin
0

Írta:

Akár a szálkásítást, akár az izomnövelést tűzted ki célul, az étkezés legalább olyan fontos, mint az edzés.

Sokak szerint az az alakformálásnak az a legnehezebb része, amikor fel kell kelni a kanapéról. A rutinnal azonban ez is egyre könnyebbé válik, a megfelelő tápanyagokkal pedig legyőzhető a fáradtság. Az edzés ugyanis amellett, hogy jó hangulatba hoz, komoly terhelést is jelent a szervezetre és stressznek teszi ki az izmokat. Ezért különösen fontos, hogy pótold azokat a vitaminokat, melyek hozzájárulnak az izmok épüléséhez és regenerációjához. De melyek is ezek?

C-vitamin

A C-vitamin a legnépszerűbb és legalapvetőbb táplálékkiegészítők közé tartozik, melyet elsősorban antioxidáns hatása miatt érdemes fogyasztani. Nemcsak a betegségekből való felépülést segíti, de a szénhidrátok lebontásában is fontos szerepet játszik, emellett védi a tested az edzés hatására fellépő oxidatív stressztől, részt vesz a szintén elengedhetetlen vas felszívódásában és véd a fertőzésektől. C-vitamin elsősorban a citrusfélékben, a bogyós gyümölcsökben található, de a zöldpaprikából és a brokkoliból is hozzájuthatsz ehhez a sokoldalú tápanyaghoz.

D-vitamin

A D-vitamin szintén nem hiányozhat az intenzíven sportolók készleteiből. Ez a tápanyag segíti a kalcium és a foszfor felszívódását. Előbbi a csontozat erősségéért felel, emellett fontos szerepe van az izomösszehúzódásokban, míg a foszfor a sejtanyagcserében, vagyis a mozgáshoz szükséges energia biztosításában működik közre. A D-vitamin az izomépítésért és –fenntartásért felelős tesztoszteronnal is kapcsolatban áll, emellett segít a lelki egyensúly megőrzésében és a szorongás cssökkentésében. A D-vitamin így több oldalról támogathat és erőt ad akkor is, ha nem vagy hozzászokva a fizikai terheléshez. Ha szeretnél több D-vitaminhoz jutni, érdemes halat, joghurtot, gombát, tojást, napraforgómagot és olívaolajat fogyasztanod.

101787666 - female weight loss. diet. a set of vegetables in a woman's handbag. a funny concept is the decision of a woman to lose weight.

B-vitaminok

A B6- és B12-vitamin elengedhetetlen ahhoz, hogy jól működjön a fehérjék anyagcseréje. A tanulmányok szerint minél több fehérjét fogyaszt valaki, annál több B6-vitaminra is szüksége van, mert a B6-vitamin nemcsak a fehérjék, hanem a B12-vitamin felszívódását is segíti. Ez utóbbi a vörösvérsejt-képződésben is részt vesz, így hozzájárul az izmok megfelelő tápanyagellátásához. A B-vitaminok elsődleges forrásai az állati eredetű ételek.

A-vitamin

Az A-vitaminnak szintén a fehérjék kapcsán jut szerep, ez segíti az izomnövekedésért felelős fehérjeszintézist. Vagyis minél inkább épülnek az izmok, annál több A-vitaminra van szükség. Az A-vitamin emellett az izmok regenerálódásáért felel, emellett segíti a csontok épségét. A-vitamint szintén elsősorban az állati eredetű termékekben találsz, de béta-karotinhoz, melyből aztán a szervezet maga állítja elő a vitamint, a legtöbb sárga és piros zöldségből hozzájuthatsz. Kiváló béta-karotin forrás az édesburgonya, a sárgarépa, a sütőtök, a sárgadinnye, barack, valamint a zöld levelek, például a spenót.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X