Főoldal > dieta > 8 étel, amelyeket együtt egyél

8 étel, amelyeket együtt egyél

egészségegészségmegőrzésételételekételpárételpárosításkajamegelőzés
0 0

Írta:

Új kutatások igazolják, hogy néhány élelmiszer együttes fogyasztása több egészségügyi előnnyel járhat. Ezek közül ajánlunk 8 remek, jól variálható párosítást.

1.     Csökkentsd a rák kockázatát

Ehhez alma és málna szükséges. Könnyedén készíthetsz belőlünk antioxidánsokban gazdag desszertet, amihez rakhatsz kis szőlőt, gránátalmát és dióféléket is.

2.     Erősítsd a szívedet

Hajdinalisztes tészta és brokkoli a nyerő kombináció. A japán eredetű tésztaéltelek számos fajtáját kipróbálhatod, hogy jobb legyen a koleszterinszinted és C-vitaminhoz juss.

66081700 - beautiful young brunette woman eating italian pasta.

3.     Energiát egész napra

A hagymákban lévő kénvegyületek segítenek abban, hogy a gabonafélékből és hüvelyesekből, így a csicseriborsóból is a vas és a cink felszívódjon. A vas fontos a vér oxigénszállításában, hiánya fáradtságot, fásultságot okoz. 

4.     Csökkentsd a gyulladásokat

A tofu, vagy magyarul szójatúró és a jalapeño paprika közösen is használható alapanyag. Előbbiben a genistein, utóbbiban a kapszaicin hatása fontos. Ezek a vegetáriánus étrendbe is beilleszthetőek.

5.     Juss még több antioxidánshoz

Zöld tea és frissen facsart citromlé felhasználásával számtalan variációban, igencsak egészséges ital készíthetsz. Főleg a szíved és az érrendszered lesz hálás, ha ilyet iszol.

6.     Enyhítsd a premenstruációs tüneteket

Lazac és szezámmag együttes fogyasztását ajánljuk. A hölgyeknek így kevesebb problémát jelenthetnek a havi vérzés előtti tünetek. És a férfiak is biztosan örülnek majd egy könnyű, finomságokkal megtöltött lazacburgernek.

Homemade Organic Salmon Burger with Tartar Sauce

7.     Tankolj fel edzés után

Mivel a testmozgás során glükózt égetünk el, így egy-egy fárasztó edzés után alacsony lehet a vércukorszinted. Ilyenkor tökéletes kombináció a banán, amely a szénhidrát-, illetve a joghurt, amely a fehérje utánpótlást biztosítja. 

8.     Gyűjts be még több Omega-3 zsírsavat

Olasz kutatók vizsgálatai alapján, akik naponta egy pohár bort megisznak, azok több Omega-3 zsírsavhoz juthatnak a pisztráng, lazac vagy szardínia fogyasztásával. A mérték fontos, hiszen a túlzott borfogyasztás káros hatású.


További cikkeink a témában