Főoldal > DIÉTA > Ez a 6 legegészségesebb olajos magféle

Ez a 6 legegészségesebb olajos magféle

diókesudióolajos mag
0

Írta:

Dió, mogyoró, mandula – ez a három leggyakoribb olajos mag, melyet mindenki ismer, pedig ezeknél sokkal jobb és egészségesebb változatokat is fogyaszthatnánk. Most bemutatjuk a kedvenceinket!

Brazil dió

A tudósok a legegészségesebb magféleként tartják számon, mert kiemelkedően magas a szeléntartalma. Ennek köszönhetően csökkenti a rossz (LDL) koleszterinszintet, segít a fáradtság és a levertség ellen, csökkenti a depresszió rizikófaktorát, valamint a savas gyomor, a hajhullás és az aknés bőr ellen is kiváló megoldást nyújt. Igazi csodaszer egy finom csemegébe zárva.

Egy csészényi adag tápértéke: 187 kalória, 19 g zsír, 1 mg só, 3 g szénhidrát, 0 g cukor, 2 g rost, 4 g fehérje

Kesudió

A szintén Brazíliából származó kesudió legfőbb erénye a magas flavonoltartalma, mely miatt lényegesen csökken a vastagbélrákra való rizikófaktor. Ezenkívül csökkenti a vérnyomást, védi a szívet, megállítja a hajhullást, védi az idegeket, meggátolja az epekő kialakulását és a fogyást is segíti – amennyiben heti kétszer egy marokkal eszünk belőle. Hiba lenne kihagyni az étrendünkből!

Egy csészényi adag tápértéke: 160 kalória, 12 g zsír, 19 g szénhidrát, 1 g cukor, 2 g rost, 5 g fehérje

Makadámdió

Igazi szépítőszer, valamint B-vitamin komplex hatóanyag: különösen gazdag tiaminban (azaz B1-vitaminban), mangánban, rézben és egyszeresen telítetlen zsírokban, ezért sokszor hasonlítják az avokádóhoz és az extraszűz olívaolajhoz. Édeskés íze miatt nyalánkságként is kitűnő – nem hiába párosítják a cukrászok krémes süteményekkel!

Egy csészényi adag tápértéke: 204 kalória, 21 g zsír, 4 g szénhidrát, 1 g cukor, 2 g rost, 2.5 g fehérje

Pisztácia

Ezek az apró zöld színű csodanövények magas vitamin-,ásványi anyag-és antioxidáns értékekkel rendelkeznek, ezért próbálj meg minél többet fogyasztani belőlük az ünnepi szezonban! Salátákhoz, forró italok mellé és desszertek kiegészítőjeként is remekül alkalmazható.

Egy csészényi adag tápértéke: 159 g kalória,13 g zsír, 8 g szénhidrát, 2 g cukor, 2 g rost, 6 g fehérje

Roasted chestnuts in burlap bag on wooden background

Gesztenye

A quercetin flavonoid legfőbb természetes bázisa, ezért nagyon hatásos az allergia ellen, de a trombózist, az epekövet és a vesekövet is remekül lehet vele kezelni. Mindemellett az állóképességet, a teljesítőképességet, a memóriát, a fizikai erőlétet és a fogyási képességet is fokozza, ezért gyakran ajánlott fogyasztani a gesztenyét, ha van rajtad egy kis túlsúly.

Egy csészényi adag tápértéke: 131 g kalória, 2 g zsír, 47 g szénhidrát, 0 g cukor, 11 g rost, 2 g fehérje

Pekándió

Az egyik legjobb természetes E-vitamin forrás, de 19 féle más ásványi anyag és vitamin is található benne. Ha ez még nem lenne elég: erősíti a szívet, csökkenti a rossz (LDL) koleszterinszintet, megelőzi a rák kialakulását, javítja az emésztést és támogatja a fogyókúrádat is. Ha nyárra topformában szeretnél lenni, kötelező alapelem az étrendedben.

Egy csészényi adag tápértéke: 196 g kalória, 20 g zsír, 3 g szénhidrát, 1 g cukor, 2 g rost, 3 g fehérje

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétafogyás

Ekkor egyél, ha fogyni szeretnél!

Írta:
0

Amikor úgy döntesz, hogy megszabadulsz pár kilótól és ezt el is meséled másoknak, bombázni fognak azzal, hogy milyen ételeket egyél és mennyit. De nem ez az egyetlen dolog, amit meg kell gondolnod, az időzítés is legalább olyan fontos!

Kövess Facebook-on!
X