Főoldal > MOZGÁS > Neked kell fogyókúráznod?

Neked kell fogyókúráznod?

diétafogyókúrakalóriawellness
0

Írta:

Hogy mennyi súlyfelesleged van, a legkönnyebben a BMI, azaz a testtömeg-index alapján lehet kiszámítani – ehhez csak testsúlyod, magasságod és életkorod magadására van szükség. Az ideális érték 18-25 között mozog, 25 felett túlsúlyról, 30-on túl pedig már elhízásról beszélünk. Az orvosok szerint számos betegség (magas vérnyomás, szívbetegségek, cukorbetegség, ízületi gyulladás stb.) oka az elhízásban keresendő. […]

Hogy mennyi súlyfelesleged van, a legkönnyebben a BMI, azaz a testtömeg-index alapján lehet kiszámítani – ehhez csak testsúlyod, magasságod és életkorod magadására van szükség. Az ideális érték 18-25 között mozog, 25 felett túlsúlyról, 30-on túl pedig már elhízásról beszélünk. Az orvosok szerint számos betegség (magas vérnyomás, szívbetegségek, cukorbetegség, ízületi gyulladás stb.) oka az elhízásban keresendő. Az utóbbi időben azonban néhány olyan kutatás is napvilágot látott, amelyek már nem tartják ilyen egyértelműnek a túlsúly és ezen betegségek közötti összefüggést.

Bármennyire szeretnél is odafigyelni az egészségedre, egy-két dolgot nem árt mérlegelned, mielőtt fogyókúrázni kezdenél. Az alábbi kérdések segíthetnek eldönteni, hogy szükséged van-e egyáltalán az önsanyargatásra.

0006954_1.jpg ()

Milyen az életstílusod?
Elképzelhető, hogy a BMI-értéked 25 feletti, ám ha kiegyensúlyozottan táplálkozol és rendszeresen mozogsz, a szív- és érrendszeri megbetegedések téged sem fenyegetnek jobban, mint bárki mást. Egyeseknél ugyanakkor a magasabb BMI nem a súlyfeleslegből, hanem az izmok vagy a csontok tömegéből adódik. Ha csak a BMI-értékeket vennénk figyelembe, még Brad Pitt is elhízottnak számítana!

Milyen betegségek fordultak elő a családodban?
Ha valamelyik közeli hozzátartozódnak magas a vérnyomása, volt már szívrohama, vagy esetleg cukorbetegségben szenved, akkor elengedhetetlenül fontos, hogy odafigyelj a testsúlyodra. Nem kell azonban folyton koplalnod ahhoz, hogy a betegségek kockázatát csökkentsd, hiszen már súlyod tíz százalékának leadása is sokat javíthat az egészségi állapotodon!

Volt-e valaha is súlyproblémád?
Van, akinek a gyerekkorát keseríti meg a túlsúly, míg mások az évek múltával szednek fel magukra néhány kilót. A nők súlya természetesen változhat szülés vagy klimax után, a lassú és hosszan tartó gyarapodásra azonban érdemes odafigyelni – ez ugyanis erősen növelheti a cukorbetegség kialakulásának veszélyét.

Hogyan oszlik el rajtad a felesleg?
A legveszélyesebbek sajnos valóban az úszógumik – az ún. „alma” típusnál a derék köré rakódott felesleg fontos szerepet játszik a szív-és érrendszeri megbetegedések kialakulásában. Férfiaknál a 101 cm feletti, nőknél a 88 cm feletti derékbőség már veszélyesnek számít – ha tehát hajlamos vagy hasra hízni, érdemes a kockázatot tornával és tudatos táplálkozással csökkentened!

Hogy érzed magad a bőrödben? 
A téli hónapokban könnyen felszaladhat néhány kiló – emiatt azonban nem kell különösebben aggódnod, ha a vérnyomásod normális és a koleszterinszinted sem túl magas. Ha viszont nehezen kapsz levegőt lépcsőzés után, az ízületeid fájnak, és a BMI-értéked is 25 feletti – nos, akkor mindenképpen szükséged van fogyásra.

A BMI-kalkulátor természetesen nem ad választ minden elhízással kapcsolatos kérdésre. Egy kutatás például azt bizonyította, hogy a túlsúlyos emberek kisebb eséllyel lehetnek szívbetegek, mint az ideális alkatúak – az életmódnak ugyanis sokkal nagyobb szerepe van e betegségek kialakulásában, mint magának a feleslegnek. Hogy egészségedet sokáig megőrizd, törekedj a rendszeres mozgásra, a kiegyensúlyozott táplálkozásra, de ne stresszelj feleslegesen a kilóid száma miatt!

 


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X