Főoldal > MOZGÁS > Villámgyors alakformáló tippek strandszezonra

Villámgyors alakformáló tippek strandszezonra

bikinidiétafogyókúramozgás
0

Írta:

Már csak pillanatok vannak hátra, és tombolni kezd a nyár! Szerezz be egy puha labdát, két kézi súlyzót, és – mindegy, hogy kint a szabadban vagy otthon a tévé előtt végzed a gyakorlatokat – minél előbb vágj bele expressz alakformáló programunkba. Ha teheted, végezd el mindennap a gyakorlatainkat, ha erre nincs lehetőséged, minden másnap haladj […]

Már csak pillanatok vannak hátra, és tombolni kezd a nyár! Szerezz be egy puha labdát, két kézi súlyzót, és – mindegy, hogy kint a szabadban vagy otthon a tévé előtt végzed a gyakorlatokat – minél előbb vágj bele expressz alakformáló programunkba. Ha teheted, végezd el mindennap a gyakorlatainkat, ha erre nincs lehetőséged, minden másnap haladj végig a gyakorlatsoron!

1. Tárogatás törzsdöntéssel

Mit formál? A combokat és a vállakat

Állj kis terpeszbe, szoríts egy puha labdát a térdeid közé, fogd a kezedbe a kézi súlyokat, és hajlítsd be 90 fokban a karodat, valamint enyhén a térdedet is. Ezután egy időben gyakorolj nyomást a labda két oldalára, kissé döntsd előre a törzsed, ügyelve rá, hogy a hátad egyenes maradjon, emeld a súlyokat vállmagasságig, majd térj vissza kiinduló helyzetbe.

Ismételd a gyakorlatot 4×8-szor!

2. Súlyáthelyezés kézi súlyzóval

Mit formál? A combokat, a popsit és a karokat

Állj kis terpeszbe, kezedbe fogj kézi súlyzót, és tartsd őket a tested mellett. Ezután lépj egyik lábaddal oldalra, vidd át a testsúlyt, hajlítsd a térded, és döntsd a törzsed annyira, mintha szeretnéd megérinteni a súlyzóval a bokád belső felét. Majd helyezd át a súlyt a másik lábadra, és miután a váltogatást nyolcszor megismételted, térj vissza a kiinduló helyzetbe.
Ismételd 4×8-szor!

0019391_1.jpg ()

3. Labdaérintés hátsó támasszal

Mit formál? Az egész testre jótékonyan hat, de főként a feneket és a combot, valamint a hátat erősíti. Az egyensúly fejlesztésére is kiváló.

Zárt állásban húzd fel az egyik térded előre, a labdát pedig emeld a fejed fölé. Ügyelj rá, hogy gerincoszlopod egyenes legyen. Ezután hajlítsd a tartólábad, a levegőben lévő lábadat pedig vezesd hátra és támaszd le minél távolabb, közben hajolj előre, szinte érintsd a padlót a labdával, majd térj vissza kiinduló helyzetbe.
Ismételd mindkét oldalra 2×8-szor!

4. Térdérintés labdával

Mit formál? Elsősorban a combokat, a derekat és a kart, de jót tesz a hátnak is

Kis terpeszben állva emeld a labdát a magasba, majd csavard egyik irányba a törzsed, és egyidejűleg húzd oldalra a térdedet, és vezesd le a labdát annyira, hogy hozzáérjen. A lábak váltogatásával végezd az ismétléseket.
Ismételd 4×8-szor!

A témáról bővebben a Wellness magazin júniusi számában olvashatsz!

Mire ügyelj?
– Mielőtt belevágnál a testedzésbe, ne feledkezz meg a bemelegítésről, amellyel beolajozhatod az ízületeket, kissé megemelheted a pulzusszámod, vagyis felkészítheted a tested a munkára. Szentelj legalább 5 percet rá, ha otthon tornázol, gyalogolj egy helyben, lépegess oldalra, végezz néhány térdhúzást és súlyáthelyezést!
– Fokozhatod a hatást, ha a tornagyakorlatok elvégzése előtt vagy után fél óra kardiomozgást is beiktatsz. Az is elegendő, ha sétálsz egy nagyot a szabadban, a lényeg, hogy lendületes tempóban tedd, és alaposan megizzadj közben. Szépen formálja a problémás területeket a gyaloglás, a futás, a tenisz, a kerékpározás, az úszás és a tánc is.
– Válassz kényelmes, jól szellőző öltözetet, és készíts magad mellé egy kisebb üveg szénsavmentes vizet, amiből bármikor kortyolhatsz, ha megszomjazol.
– Ha térdfájós vagy, óvatosan végezd a térdhajlításos gyakorlatokat! Csak addig ereszkedj le, amíg nem érzel fájdalmat!
– A gyakorlatok elvégzése után mindig nyújtsd meg a megdolgoztatott izmokat. Például helyezkedj nyújtott ülésbe, akassz egy törölközőt a talpadra, fogd meg a két végét, és segítségével hajolj minél közelebb a kinyújtott lábaidhoz. Tartsd ki ezt a pozíciót fél percig!

Képek forrása: Profimédia


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
11 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X