Főoldal > MOZGÁS > 3 durva hiba edzéskor

3 durva hiba edzéskor

edzésmozgássportzsírégetés
0

Írta: and

1. Azonnali eredményt vársz Arra számítasz, hogy rögtön elkezdenek apadni a kilóid, amikor edzeni kezdesz? Sajnos nem megy ilyen könnyen a dolog. A szervezetednek hozzá kell szoknia a rendszeres mozgáshoz, valamint alkalmazkodnia kell a fokozott kalóriaégetéshez. Először a közérzeted javul majd a rendszeres sportolástól, a kilóktól csak később fogsz megszabadulni. Tipp: Legyél türelmes, néhány hétnek el kell telnie […]

1. Azonnali eredményt vársz

Arra számítasz, hogy rögtön elkezdenek apadni a kilóid, amikor edzeni kezdesz? Sajnos nem megy ilyen könnyen a dolog. A szervezetednek hozzá kell szoknia a rendszeres mozgáshoz, valamint alkalmazkodnia kell a fokozott kalóriaégetéshez. Először a közérzeted javul majd a rendszeres sportolástól, a kilóktól csak később fogsz megszabadulni. 
Tipp: Legyél türelmes, néhány hétnek el kell telnie ahhoz, hogy az alakod változzon. Inkább élvezd a mozgást, és közben ne arra gondolj, hogy vajon hány grammot adtál le közben – ezzel frusztrálod magad, és nem lesz elég hatékony az edzés. Az első néhány héten ne állj mérlegre, mert kilókban tapasztalható változást valószínűleg nem fogsz tapasztalni, viszont sokkal jobb lesz a közérzeted.

0025210_1.jpg ()2. Nem vagy következetes

Szeretnéd elkötelezni magad a mozgás mellett, de rendszertelenül, össze-vissza edzel? Kihagyod az egyik alkalmat, és azt gondolod, majd legközelebb pótolod? Jó, ha tudod: heti egy nagyon kemény edzés nem helyettesíti a rendszeres, legalább heti háromszor végzett, közepes intenzitású mozgást. Fő a rendszeresség, így szoktathatod rá magad a sportolásra, és így készítheted fel a szervezetedet a változásra.
Tipp: Jelölj ki egy héten három fix időpontot, amikor mindenképpen edzel – és ezen ne változtass. Ezzel a rendszerességgel hamar „rászokhatsz” a mozgásra. A szervezeted alkalmazkodik ehhez az életritmushoz, és hamarosan hiányozni fog a mozgás, ha éppen kimarad egy edzés.

3. Túl nagy elvárásaid vannak

Azt gondolod, hogy néhány hétnyi rendszeres futás után akár már a maratont is teljesíteni tudod majd? Ne legyenek irreális céljaid magaddal szemben! A fokozatosság nagyon fontos, ezért a nagy célok helyett tűzz ki több aprót, és haladj lépésről lépésre, építsd fel tudatosan a felkészülésedet.
Tipp: Gondold át, hogy mit szeretnél elérni a mozgással. Fogyni szeretnél, izmosodni, vagy levezetni a feszültséget, és csak egyszerűen jól érezni magad a bőrödben? Fogalmazd meg egyértelműen az elvárásodat, majd tűzd ki az első célod, és kezdj el ezért dolgozni. Ha elérted, jöhet egy új, nagyobb cél, amiért tovább kell küzdened. Így folyamatosan inspirálod magad, és fokozatosan teljesíted a saját elvárásaidat.

 


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X