Főoldal > MOZGÁS > Tudd meg, melyik jógatípus való neked!

Tudd meg, melyik jógatípus való neked!

jóganekedtípus
0

Írta: and

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a jógaórák, viszont kevesen vannak azok, akik különbséget tudnak tenni a különböző típusai közt. A cél minden esetben a testi-lelki harmónia elérése, mégis számos pluszt tud nyújtani más-más fajtája. Hatha jóga Ez a klasszikus jóga, ezért ha kezdő vagy, érdemes erre ellátogatnod, hogy bepillantást nyerj ebbe a gyönyörű mozgásformába. Nem megterhelő, […]

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a jógaórák, viszont kevesen vannak azok, akik különbséget tudnak tenni a különböző típusai közt. A cél minden esetben a testi-lelki harmónia elérése, mégis számos pluszt tud nyújtani más-más fajtája.

Hatha jóga

Ez a klasszikus jóga, ezért ha kezdő vagy, érdemes erre ellátogatnod, hogy bepillantást nyerj ebbe a gyönyörű mozgásformába. Nem megterhelő, mégis érezhető – és egy idő után látható a hatása. Lassú tempójának köszönhetően az idősebbek is nyugodtan kipróbálhatják, késleltetve ezzel is az idő múlásának jeleit, ugyanis sokan mondják, hogy szinte megfiatalodnak tőle. A hatha jóga célja az egyensúly elérése, és a test szimmetriájának visszaállítása. Testtartásbeli hibákra az egyik legjobb ellenszer, mivel a gyakorlatok elvégzése közben a hát izmai megerősödnek, hozzájárulva ezzel az egyenes gerinc megtartásához.

Ahhoz, hogy egy-egy mozdulatsort el tudj végezni, elengedhetetlen a maximális koncentráció, ezért segít figyelmedet egy helyre összpontosítani, így megtanulhatod a legnehezebb egyensúly-gyakorlatokat is. Mindeközben a lelked megnyugszik, leteheted a mindennapi terheidet, ezáltal a testedben lévő blokkok is feloldódnak.

Kiknek ajánljuk: kezdő jógázóknak és azoknak, akik ki szeretnének szakadni a mindennapi rohanásból.

jogatipus2.jpg ()Ashtanga jóga

Amennyiben lendületre és pörgésre vágysz a meditatív gyakorlatok helyett, akkor az ashtanga jóga a neked való! Intenzív, gyors tempójú, ahol állandó mozgásban kell lenned, ezért fizikailag igencsak megterhelő, így kell hozzá egy alap állóképesség, hogy végig tudd csinálni az órát. Célja, hogy legyőzd az elméd és a tested korlátait, aminek segítségével véghez tudod vinni a gyakorlatokat. Ehhez azonban kitartás, erő és elszántság kell: ezeket tanítja meg többek között az ashtanga jóga. Az óra alatt a test felmelegszik, az izmok ellazulnak, az energiaáramlás fokozódik, ami által beindul a méregtelenítés is. Kezdőknek nem ajánlják, de ha már párszor részt vettél Hatha jógán, és azt túl nyugodtnak és lassúnak találtad, akkor próbáld ki, itt biztos nem fogsz unatkozni!

Kiknek ajánljuk: haladó jógásoknak, akik lendületre, dinamikára vágynak.

Kundalini jóga

A kundalini jóga a legspirituálisabb az összes jógafajta közül. Alapját az adja, hogy minden emberben lappang egy titkos energia (kundalini), ami arra vár, hogy felemelkedjen a hátunkon keresztül egészen a fejünk tetejéig, miközben megtisztítja a csakrákat. Erre magától nem képes, csakis akkor, ha ezt felélesztjük: ennek a céljából született meg a kundalini jóga. A testet egyensúlyban tartja, helyreállítja a hormonháztartást, de mindenekelőtt hozzájárul ahhoz, hogy elérj egy magasabb tudatossági szintet. Segít egy kis időre elcsitítani az egot, ami által előtérbe kerülhetnek rejtett gondolataink, energiáink. Lendületesebb, mint a hatha jóga, mégis nagy hangsúlyt fektet a meditációra és az ellazulásra.

Kiknek ajánljuk: azoknak, akik energiával szeretnének feltöltekezni, valamint szeretnék megtapasztalni a kundalini felemelkedését.

jogatipus3.jpg ()Yin jóga

Ha egy igazán lassú jógát szeretnél kipróbálni, akkor semmiképp ne hagyd ki a yin jógát. Elsőre talán túlságosan könnyűnek tűnhet, hogy percekig egy pózban kell lenni, de ez csak a látszat. Igaz, nem annyira megerőltető, mint a többi jógatípus, mégis kitűnően lazítja az izmokat és a kötőszöveteket, ezért ideális azoknak, akik fekvőbetegségből épültek fel, és szeretnék visszanyerni a korábbi edzettségi állapotukat. Ügyelj arra, hogy sose gyere ki egy mozdulatból hirtelen, összpontosíts a nyugodt, lassú mozgásra, így megtanulhatod, hogy ne vedd fel a rohanó napok siettető tempóját. Leginkább reggel érdemes elvégezni a yin gyakorlatait, ugyanis így kevésbé leszel fáradékony a nap folyamán, és például a hosszú álló- vagy ülőmunka hátulütőit se fogod megérezni.

Kiknek ajánljuk: mindenkinek, akik szeretnék visszanyerni – vagy megtartani testük lazaságát, könnyedségét nyújtó gyakorlatok segítségével.

Ezért érdemes a Duna Plazába látogatnod!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X