Főoldal > MOZGÁS > 20 kilót fogyott: „Csakis önmagamért változtattam az életmódomon”

20 kilót fogyott: „Csakis önmagamért változtattam az életmódomon”

diétafogyásfogyókúragasztrotáplálkozás
0

Írta: and

Eszter is azok közé tartozik, akik élvezik a finom fogásokat. A rendszeres mozgás beiktatása és a

Eszter is azok közé tartozik, akik élvezik a finom fogásokat. A rendszeres mozgás beiktatása és a kiegyensúlyozott étkezés azonban így is meghozta a várva várt eredményt. Sőt, talán még annál is többet!

Világéletemben kerekebb, ducibb típus voltam. A sport viszont sosem hiányzott a mindennapokból, éveken át karatéztam, aerobikoztam. A heti három edzés teljesen természetes volt számomra. Mígnem pár évvel ezelőtt egy vírus miatt nagyon lefogytam, és emiatt hosszabb távon is hanyagolnom kellett a mozgást. A gyógyulásomat követően viszont valahogy elmaradoztak az edzések, a pluszkilók meg elkezdtek felkúszni rám. Nem vittem túlzásba az evést, de azért az előfordult, hogy egy ültő helyemben befaltam egy tábla tejcsokoládét. Lassan, de biztosan kúszott a mérleg nyelve a 90 kg irányába. Emlékszem, épp a szalagavatóhoz választottunk ruhát a lányokkal, és persze én is, ahogy mindenki más, szerettem volna csinos lenni. A körülöttem szebbnél szebb ruhákat próbálgató karcsú osztálytársnőim és az eladók velem szembeni lekezelő, goromba bánásmódja rettentően elszomorított. Borzalmasan éreztem magam. Talán ez volt addig életem legmegalázóbb élménye. Csak álltam ott, és egyszerre utáltam magamat, a világot. Tudtam, hogy változtatnom kell, hiszen így nem érzem jól magam a bőrömben. De a fogyókúrákat egy porcikám sem kívánta.

„Nem a diétázás az én utam”

Odáig jutottam a 90 napos diétával, hogy utánakerestem az interneten, végigolvastam minden ehhez kapcsolódó cikket, elmentettem számtalan receptet és a napi diétaterveket, majd szépen el is felejtettem az egészet. A tény, hogy diétáznom kell, azonnal ellenérzéseket szült bennem. Biztos voltam benne, hogy elsősorban nem ez lesz a sikerem útja, hiszen mindig is imádtam finomakat enni. A szigorú ételmegvonás csak rosszkedvet, állandó frusztráltságot szült volna. Éppen ezért inkább elkezdtem fokozatosan több mozgást beiktatni a mindennapjaimba. A sport egyébként is nagyon hiányzott, de csak akkor ébredtem rá igazán, amikor edzés után újra elöntött az a bizonyos endorfinnal túlfűtött, kellemes, egész testemben szétáradó érzés.

eszter2.jpg ()Olcsó, időtakarékos mozgásforma

Elkezdtem otthon tornázni az interneten talált videókra. A legnépszerűbb videómegosztó portál számtalan különféle mozgásanyagot rejt, ami nem csak időhatékony megoldás – hiszen az edzőteremig sem kell elmenni –, de olcsó is. Legalább 40 percet pedig mindennap tudatosan erre szánok. Már egész nagy gyűjteményem van a kedvenc videóimból, amiket kedvemre variálhatok, így sosem válik unalmassá az edzés. Általában beiktatok egy 15-20 perces kardió gyakorlatsort, a maradék időben pedig erősítek, nyújtok, relaxálok.

Követhető életmódváltás

Nem sokkal később anyukám beiratkozott egy teljes életmód-átalakító programra. Eleinte ódzkodtam tőle, de végül én is elmentem vele. Először egy állapotfelmérésen vettem részt, ahol többek között testzsírmérő mérleggel is megmértek, majd egy elbeszélgetés keretében elmondták, hogy min lenne érdemes változtatnom a siker érdekében. A táplálkozási tanácsadáson például az orromra kötötték, hogy a napi ötszöri, kis adagokban való étkezést feltétlenül tartsam be, lehetőség szerint felejtsem el a fehér lisztet és a cukrot, de szerencsére drasztikus változtatásra nem ösztökéltek. A cukor elhagyása nem jelentett gondot, a reggeli kávémat régóta egy kevés kakaó hozzáadásával iszom, a fehér liszt már kicsit problémásabb volt. Alapjában véve igyekszem az egészséges fogásokat előnyben részesíteni, rengeteg zöldséget, gyümölcsöt eszem, de ha megkívánom a túrógombócot vagy a kedvencemet, a rántott húst, akkor nem mondok le róla. Inkább a mértékletességre figyelek: kisebb adagokat eszem, és ha édességre vágyom, akkor azt az egyik főétkezéssel kötöm össze. Például reggelire megengedem magamnak azt a két szelet lekváros kenyeret vagy ebéd után egy-két kocka fekete csokit, de délután vagy este, pihenés közben már nem nassolgatok. Nekem ez a módszer vált be, ehhez hosszú távon tudom tartani magam.

A cikk folytatását elolvashatod a legújabb Wellness magazinban!

Kora: 20 év
Foglalkozása: tanuló
Testsúlya 2011 októberében: 86 kg
Jelenleg: 66 kg
Módszer, amivel próbálkozott: 90 napos diéta
Módszer, amivel lefogyott: teljes életmódváltás, mindennapos mozgás
Kedvenc étele, itala: rántott hús, víz
Választott mozgásformák: zsírégető és body&mind tréning, online videós edzés
Legfőbb támogatói: sporttársak, anyukája, párja
Gyengéje: csoki


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X