Főoldal > MOZGÁS > Érvek a túrázás mellett

Érvek a túrázás mellett

egészségtúrázás
0

Írta: and

Azt hiszed, hogy a túrázás valami régimódi dolog? Nagyon tévedsz! Szerencsére a fiatalok és az

Azt hiszed, hogy a túrázás valami régimódi dolog? Nagyon tévedsz! Szerencsére a fiatalok és az idősebbek közül is egyre többen húzzák fel a túracipőt és indulnak útnak. Hazánkban számos túraútvonal közül választhatsz és választani is fogsz, ha megismered ennek a fajta testmozgásnak a pozitív egészségügyi hatásait!

A túrázás erősíti az immunrendszert és csökkenti a szívinfarktus és a rákos megbetegedések (főként emlő-, vastagbél- és prosztatarák) kockázatát. Stabilizálja az emésztést és az anyagcserét, mérsékli a „rossz” koleszterin, a vércukor és a vérnyomás szintjét. A csontritkulás és a légúti betegségek kialakulásának esélye is csökken.

Az agyra is különösen jó hatással van, hiszen javul az oxigénellátása, így nő a szellemi teljesítőképesség is. Bónuszként ezzel egyenes arányban csökken az időskori elbutulás és az Alzheimer-kór veszélye is. Mozgással a depresszió is jelentősen csökkenthető, ráadásul mellékhatások nélkül, amely a gyógyszeres kezelésekről nem mondható el.

turazas2.jpg ()2008 tavaszán Dr. Freerk Baumann klinikai projektjével hívta fel a figyelmet a túrázásra. 12 önkéntes, emlőrákos nő gyalogolta végig az El Caminot, a Santiago de Compostelába vezető 800 kilométeres zarándokutat. A résztvevők rendkívüli erőfeszítésnek voltak kitéve, de végig kitartottak. Megérte: egészségi állapotuk, közérzetük javult, magabiztosságuk nőtt. 2008 nyarán pedig 7 prosztatarákos férfi tett meg 520 kilométeres utat, az ő egészségügyi paramétereik is jelentően javultak. A gyaloglást követő 3 hónapos regeneráció után sokkal jobb volt az állapotuk, mint a túra előtt.

Különösen ajánlott tehát túrázni az iskolás fiataloknak, hiszen jobban tudnak koncentrálni a tanulásra, jobb lesz a teljesítményük. A szellemi munkát végzők is hasonlót tapaszthatnak: záporozni fognak a kreatív ötleteik, koncentráltabban tudnak összpontosítani és délutánra sem fáradnak el a számítógép előtt ülve. Az időseknek pedig a minőségi élet meghosszabbítása, a betegségek megelőzése miatt érdemes beiktatni legalább heti egy túrát.

Ne feledkezzünk meg azonban a túrázás során felmerülő veszélyekről sem! Fontos, hogy reálisan mérjük fel a kondíciónkat és megfelelő útvonalat válasszunk. Kezdőként a legjobb, ha betartjuk a fokozatosság elvét, vagy csatlakozunk egy vezetett csoporthoz. Az alapvető szabályokat betartva hamarosan átadhatjuk magunkat a gyaloglás örömeinek.

kkapp.jpg ()Wellness Cafe tipp: Június óta a Balaton-felvidéken található Theodora Tanösvényeken az okostelefonod lehet az idegenvezetőd! A Kékkúti Ásványvíz Zrt. új alkalmazásának köszönhetően akár virtuálisan is bebarangolhatod a Káli-medence két, egyenként 8 km hosszú, 15 állomásos útvonalát. Útitársad hasznos információkkal és érdekességekkel szolgál a túra során. iOS vagy Android operációs rendszerrel működő okostelefonodra ingyenesen letöltheted az alkalmazást.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X